Descoperirile studiului realizat la scara mica au fost prezentate, miercuri, la conferinta anuala a British Psychological Society din Brighton, de Martin Graff din cadrul Universitatii din South Wales, informeaza Science Daily.
Pentru aceasta cercetare, 340 de participanti recrutati prin intermediul Twitter si Facebook au completat chestionare individuale.
In plus, acestora li s-a solicitat sa declare in ce masura erau sau nu erau de acord cu 25 de afirmatii privind impactul aprecierilor din media de socializare, precum "Atentia pe care o primesc din social media ma face sa ma simt bine" sau "Consider ca cineva este popular pe baza numarului de "like-uri" pe care le primeste".
Analiza a demonstrat ca participantii care au declarat ca ar face orice pentru a primi mai multe aprecieri (prin rugaminti sau contra cost) erau mai predispusi sa aiba un nivel redus al stimei de sine si sa fie mai putin increzatori.
Acelasi lucru a fost observat si in cazul celor care au recunoscut ca au sters mesajele publicate orientandu-se dupa numarul de aprecieri primite sau au ales o poza de profil ghidandu-se dupa acelasi considerent, arata Ziare.com.
Rezultatele studiului arata, de asemenea, ca "like-urile" primite nu ii fac pe oameni sa aiba o parere mai buna despre propria persoana si nici nu ii fac sa se simta mai bine cand sunt deprimati, mai arata sursa citata.
"Proliferarea utilizarii retelelor de socializare a condus la ingrijorari legate de efectele acesteia asupra sanatatii noastre mentale. Desi acesta este un studiu realizat la scara relativ mica, rezultatele indica faptul ca modul in care interactionam cu social media poate afecta ceea ce simtim si nu intotdeauna intr-un mod pozitiv", a declarat Graff.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Horoscop săptămânal: Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în...
Sursa: garbo.ro
-
Cum să trimiți cele mai sexy sms-uri care îl vor face să se gândească la tine...
Sursa: kudika.ro