Raspandirea cancerului in organism a fost redusa cu 75% in cadrul unor teste realizate recent pe animale, gratie descoperirii unor gene care au un rol determinant in evolutia acestei boli, informeaza BBC.

Tumorile canceroase au capacitatea de a ”migra” in organism si acest proces se afla in spatele a 90% din totalul deceselor cauzate de cancer.

In acest studiu, realizat pe soareci, ale carui concluzii au fost publicate in revista Nature, oamenii de stiinta au remarcat ca o serie de modificari operate asupra sistemului imunitar au capacitatea de a incetini raspandirea cancerului de piele la nivelul plamanilor, scrie News.ro.

Cercetatorii de la Cancer Research UK spun ca acest studiu ofera noi informatii despre raspandirea tumorilor in organism si ar putea sa duca la descoperirea unor noi tratamente anti-cancer.

Genele care controleaza sistemul imunitar pot impiedca raspandirea cancerului

Raspandirea cancerului - prin metastaze - reprezinta o lupta care se duce intre celulele mutante si restul organismului.

Cercetatorii de la Sanger Institute in Cambridge au incercat sa determine factorii care influenteaza raspandirea tumorilor in corp. Oamenii de stiinta au creat 810 seturi de soareci de laborator, modificati genetic, pentru a descoperi fragmentele de ADN implicate in rezistenta organismului in fata raspandirii tumorilor.

Soarecii au fost injectati cu melanoame (cancer al pielii), iar savantii britanici au monitorizat, apoi, numarul de tumori care s-au format la nivelul plamanilor.

Testele au condus la descoperirea a 23 de sectiuni de ADN, gene, care fie au stimulat, fie au impiedicat cancerul sa se raspandeasca. Multe dintre aceste gene sunt implicate in controlarea sistemului imunitar.

Manipuland una dintre ele - o gena denumita Spns2 -, cercetatorii britanici au constatat o reducere cu 75% a raspandirii tumorilor la nivelul plamanilor.

Imunoterapia a avut succes in cazurile de cancer terminal

Imunoterapia - utilizarea sistemului imunitar in lupta contra cancerului - a furnizat rezultate impresionante in cazul anumitor pacienti.
Prințul Harry și Meghan Markle după ce au aflat că prințesa de...
Prințul Harry și Meghan...

Un numar mic de soareci dintre cei cu diagnostic terminal au beneficiat de o disparitie totala a cancerului din organism. In ciuda acestui succes, medicamentele utilizate au esuat in tentativa de a salva pe cei mai multi dintre ”pacienti”.

Medicamentele ce vizeaza gena Spns2 ar putea sa produca acelasi efect de incetinire si stopare a raspandirii cancerului, insa acest obiectiv ramane deocamdata unul destul de indepartat.

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe