Ministerul Afacerilor Interne (MAI) si Guvernul sunt obligate sa elaboreze si sa adopte, in regim de urgenta, regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, se arata intr-o sentinta civila a Curtii de Apel Bucuresti, hotararea nefiind definitiva, anunta, marti, Primaria Sectorului 1.

Printr-un comunicat de presa, Primaria Sectorului 1 anunta, marti, ca, la solicitarea institutiei, Curtea de Apel Bucuresti a emis o sentinta civila prin care obliga MAI si Guvernul sa elaboreze si respectiv sa adopte, in regim de urgenta, regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.

„Instanta de judecata obliga Ministerul Afacerilor Interne ca, in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti, sa elaboreze procedura de ridicare a masinilor oprite/stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice, asa cum este prevazuta la art. 64 si art. 97 alin 1 lit. d) si alin. 6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 195/2002 republicata.Totodata, Curtea de Apel Bucuresti obliga Guvernul Romaniei ca, in termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare intocmit de Ministerul Afacerilor Interne, sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe partea carosabila”, se noteaza in comunicatul Primariei Sectorului 1.

Decizia luata de judecatorii Curtii de Apel Bucuresti nu este definitiva si poate fi atacata cu recurs, de Guvern si MAI, in termen de 15 zile.

Primaria Sectorului 1 anunta ca va solicita „Guvernului Romaniei si ministerului de resort sa puna in aplicare hotararea Curtii de Apel si sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.”

Acest regulament nu mai poate fi elaborat si adoptat la nivel local din mai 2015, dupa o decizie a Curtii Supreme care spunea ca “procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale.”

In hotararea instantei supreme, din mai 2015, nu se specifica daca Guvernul este obligat sa adopte un astfel de regulament, precizeaza MEDIAFAX.

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.