5 Noiembrie 2015 , 14:48 in Social
Numarul turistilor care au ales ca destinatie de vacanta litoralul romanesc a luat avant in 2015 si a crescut cu 18-20% fata de anul trecut, dupa cum au declarat reprezentantii asociatiilor patronale hoteliere in luna septembrie, la deschiderea Bursei de turism din Mamaia.

2015, cel mai bun sezon din ultimii sapte ani

2015 a fost cel mai bun sezon pe litoral, din 2008 si pana acum. In acest an, litoralul si Delta Dunarii au fost promovate in premiera pe trei piete noi: Turcia, Israel si Italia, conform unui comunicat de presa al Asociatiei Litoral – Delta Dunarii.

Riviera romaneasca, care are o lungime de 275 km, conform Wikipedia, este legata in timpul verii de Tel Aviv si de marile capitale europene prin aeroportul din Constanta. In acest an, numarul de zboruri charter Tel Aviv – Constanta s-a dublat fata de anul trecut, fapt care a generat un venit de 4 milioane de dolari pe litoralul romanesc din pachetele de vacanta si inca 1,5 milioane de dolari la vanzarea de bilete pentru tururi, atractii turistice si excursii.

Cui s-a datorat cresterea numarului de turisti

Cresterea numarului de turisti s-a datorat in principal campaniilor de promovare a litoralului care au inceput inca din toamna anului 2014. Numarul mare de evenimente organizate in toate statiunile au jucat si ele un rol important. Totodata, standardele serviciilor turistice au crescut simtitor si au avut un efect direct asupra cresterii numarului de turisti.

In topul statiunilor in functie de numarul de turisti s-au aflat Mamaia, Eforie si Venus. Cu toate acestea, statiunea Neptun a inregistrat o crestere semnificativa a numarului de vizitatori, datorita unor investitii masive in parcuri de distractie. Spre exemplu, noul parc de aventura deschis la margina statiunii de la 1 martie ar urma sa primeasca, pana la 31 noiembrie, un numar total de peste 50.000 de turisti.

Nici statiunea Jupiter nu a fost ocolita de vizitatori, mai ales datorita obiectivelor turistice din zona, precum Pestera Limanu si Cetatea Histria, dar si a apropierii de orasul Mangalia. In plus, dupa cum aflam de pe vilegia.ro, foarte multe hoteluri de 2 si 3 stele au fost renovate si modernizate in ultimii ani pentru a satisface si cele mai exigente cerinte.

Incasari-record si investitii masive

Litoralul romanesc a inregistrat in acest an aproximativ doua milioane de turisti, care au cheltuit 240 de milioane de euro in sezonul estival. Romania a devenit si cea mai ieftina destinatie turistica de litoral din regiune, dupa ce anul trecut a ocupat locul 4.

In acelasi timp, o analiza a companiei de servicii de informatii financiare KeysFin a aratat ca litoralul a atras, in ultimii patru ani, afaceri in constructii de peste 15,7 miliarde de lei, cifra cu 50% mai mare decat cea inregistrata in perioada precedenta. Astfel, daca in 2010 erau inregistrate 2.775 de societati specializate in constructii, numarul lor a ajuns la 3.416 in 2014.

Cresterea numarului de turisti de pe litoral respecta trendul turistic la nivel national. In 2013, contributia totala a sectorului turistic la produsul intern brut al Romaniei a fost de 5,1% si va ajunge la 5,6% pana in 2024, conform wttc.org.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Turismul pe litoralul romanesc a luat avant in 2015. Ce spun cifrele si ce se va intampla in viitor.