Studiul realizat de D&D Research la initiativa Universitatii Romano - Americane masoara perceptiile, nevoile, atitudinile si elementele decizionale privind invatamantul superior.
Conform cercetarii, pentru tinerii si parintii din Romania, cel mai important la o universitate din punct de vedere al viitorului profesional este ca "studentii sai sa aiba sanse mari sa se angajeze imediat dupa absolvire", apoi ca institutia "sa aiba parteneriate cu firme care ofera studentilor internshipuri".
Brandul universitatii incepe sa fie din ce in ce mai prezent in alegere: 45 la suta dintre participantii la studiu considera ca e important sa fie o universitate puternic recomandata si 42 la suta isi doresc o universitate cu prestigiu, dar si brandul personal al cadrelor didactice: 65 la suta isi doresc profesori renumiti pe domeniile lor.
In ceea ce priveste eficienta unei Universitati, cel mai important criteriu este "capacitatea sa directa de a permite absolventului sau sa se angajeze cat mai rapid". Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important element este sa ofere burse de studii, locuri fara taxa, urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispozitie cele mai noi calculatoare si tehnologii, bursele de studii si internship-urile in strainatate, scrie MEDIAFAX.
In alegerea unei universitati, primele doua cele mai importante surse de informare pentru tinerii si parintii din Romania vin direct din institutia de invatamant: profesorii (35%) si studentii (29%). Pe locul al treilea se afla prietenii apropiati si familia (26%). La numai un procent distanta se afla internetul.
Decizia finala cu privire la facultatea aleasa este a tanarului si numai in 5% din cazuri a parintilor. In aceasta decizie facultatea (specializarea) conteaza mai mult decat universitatea in 85% din cazuri. In ceea ce priveste intentia de continuare a studiilor, numai 38% din participanti nu au inca in planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decisi pentru un master.
Studiu! Creditele online în timpul pandemiei: cum au evoluat...
Studiul a fost realizat in luna mai si este reprezentativ la nivel national pentru orase cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologica a fost efectuata telefonic pe un esantion de 673 de persoane - tineri de 16 - 23 ani (50%) si parinti cu copii intre 16 - 23 ani (50%).
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro