"Prin amploarea si volumul capacitatilor angajate in transportul naval, accidentele produse in aceasta ramura a industriei au ca rezultat pierderi de vieti omenesti, de bunuri, deteriorare a infrastructurilor de transport, blocaje ale cailor de transport, reducere a capacitatilor si poluare a mediului, toate acestea reprezentand grave atingeri aduse interesului public prin consecintele pe care le au in cresterea costurilor de functionare a societatii, prin costuri reparatorii suplimentare, scadere a eficientei si nu in ultimul rand prin afectarea grava a mediului pe termen lung. Accidentele au de asemenea un impact considerabil in mass media, afectand imaginea publica a institutiilor statului, in anumite conditii afectand chiar imaginea statului", se arata intr-un proiect de Ordonanta de Urgenta publicat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Agentia va avea ca obiectiv cresterea si mentinerea sigurantei in transportul maritim si pe caile navigabile interioare la un nivel ridicat "prin efectuarea investigatiilor tehnice privind siguranta in scopul determinarii cauzelor si circumstantelor care au dus la producerea accidentelor si incidentelor, si prin emiterea de recomandari privind siguranta bazate pe informatiile rezultate din investigatii, in vederea prevenirii producerii altor incidente si accidente din cauze similare", relateaza MEDIAFAX.
Institutia va avea pana la 40 de posturi. Personalul AISTN va fi angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata. "Directiva 2009/18/CE a Parlamentului European si a Consiliului, din 23 aprilie 2009, de instituire a principiilor fundamentale care reglementeaza investigarea accidentelor din sectorul de transport maritim, a fost transpusa in legislatia nationala prin OUG nr.87/2011 pentru efectuarea investigatiilor tehnice privind siguranta in cazul accidentelor din sectorul de transport maritim. Prin forma adoptata, de la intrarea in vigoare din data de 19.10.2011 pana in prezent, OUG nr.87/2011 nu a creat cadrul pentru infiintarea unei structuri de investigatie impartiale, independente din punct de vedere organizational si juridic, care sa permita efectuarea investigatiilor tehnice privind siguranta in mod eficace si eficient, in conditii de resurse financiare si umane suficiente, in conformitate cu exigentele Directivei 2009/18/CE", se arata in motivarea emiterii actului normativ.
Inchirierea cutiilor din plastic este un serviciu foarte util...
Autorii proiectului spun totodata ca infiintarea Agentiei de Investigatii pentru Siguranta Transportului Naval va avea ca rezultat reducerea numarului de accidente, cresterea increderii si a nivelului sigurantei in transportul naval, marirea eficientei si diminuarea cheltuielilor de functionare a societatii, precum si crearea unui sistem de management al sigurantei in transportul naval in apele nationale navigabile romanesti si alinierea Romaniei la nivel european, la sistemul de control, expertiza, supraveghere, raportare si cooperare in domeniul sigurantei in transporturi.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro