Protestatarii au pichetat mai bine de o ora sediul central al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, scandand "hotii" atunci cand directorul general, Daniel Florentin Doman, a coborat sa ii invite pe liderii sindicali la discutii. Angajatii RATB au avut la protest afise pe care scria "Vrem piese si materiale pentru tinerea parcului in traseu, nu in depouri si autobaze", "Vrem conditii de munca decente" si "Nu mai dorim conducere executiva mercenara".
Presedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucuresti, Mircea Ionescu, a declarat ca principalele revendicari ale salariatilor sunt legate de siguranta circulatiei. "Nu mai putem sa riscam si sa circulam in conditii de dezastru la RATB. Afectam publicul calator. Institutia este subfinantata si nu vrem altceva decat sa evitam un conflict major. 80 la suta din mijloacele noastre de transport sunt la minimul sigurantei circulatiei, sunt in stare de avarie. (...) Vrem sa vedem care sunt masurile pe care vor sa le ia in aceasta stare. Pentru ca avem un management pus pe criterii politice. La fiecare patru luni de zile vine o noua echipa si, practic, nu exista nicio perspectiva", a declarat liderul sindical, inainte de a intra la discutii cu conducerea RATB. Dupa aproximativ 15 minute de negocieri, reprezentantii sindicalistilor au anuntat ca nu au reusit sa obtina decat aceleasi promisiuni pe care conducerea regiei le-a facut si in urma cu sase luni.
Presedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucuresti, Vasile Petrariu, a precizat ca actiunile de protest vor continua, pentru ca reprezentantii regiei nu au dat un raspuns ferm, motivand ca nu a fost aprobat bugetul. "Nu am concluzionat nimic pentru ca nu au dat niciun raspuns ferm. Au dat vina pe Primaria Capitalei pentru ca bugetul nu este aprobat. Urmatorul protest cred ca il vom face acolo. Asteptam sa vedem cand vor sa discute bugetul si atunci vom merge si noi acolo, pentru a le explica care sunt problemele noastre", a mai spus Petrariu.
Sindicalistii sunt nemultumiti de faptul ca nu se respecta Contractul Colectiv de Munca 2014-2016, negociat cu sindicatul reprezentativ, dar si de conditiile de munca ale salariatilor RATB care, potrivit acestora, s-au degradat in mod vizibil in ultimii ani, scrie MEDIAFAX.
Enigma din Sectorul 4: Bolarzi albi noi, înlocuiți după câteva...
Angajatii mai reclama dificultati privind mentinerea in deplina siguranta a parcului actual de vehicule, din cauza lipsei bazei materiale (piese de schimb si subansamble), lipsa unor strategii privind constructia de tramvaie la Uzina RATB, managementul defectuos cu care regia se confrunta in ultimii ani, precum si lipsa informatiilor cu privire la demersurile ce se fac in legatura cu transformarea RATB in societate comerciala si efectele asupra fortei de munca.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Nicușor Dan știe care va fi principalul lui rival la alegerile pentru...
Sursa: wall-street.ro