Social 12 Martie 2015 11:53
Aproximativ 63% dintre romani nu merg niciodata la teatru, potrivit Barometrului de Consum Cultural, care urmeaza sa fie prezentat saptamana viitoare, in schimb, 47% din populatie citeste o carte pe luna sau mai mult.

Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala (INCFC) lanseaza cea de-a noua editie a publicatiei "Barometrul de Consum Cultural 2014", cea mai importanta analiza statistica a sectorului cultural din Romania, informeaza institutia din subordinea Ministerului Culturii (MC). Evenimentul, care se va desfasura luni, de la ora 18.00, in foaierul Aulei Ministerului Culturii, va marca si inaugurarea oficiala a institutului.

"Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, intre global si local" ofera informatii despre dinamica valorilor si practicilor din societatea romaneasca din prezent, despre modul in care populatia se raporteaza la sectorul cultural, devenind un instrument esential in dezvoltarea strategiilor locale si regionale. Rezultatele reflecta vitalitatea culturala la nivel national, precum si tendintele de consum ale populatiei. Volumul se adreseaza atat publicului larg, cat si specialistilor si reprezentantilor autoritatilor publice centrale si locale.

Potrivit Barometrului, 24% dintre romani considera cultura ca fiind "nu prea importanta" si 63% din populatia Romaniei nu merge niciodata la teatru, in schimb, 47% din populatia Romaniei citeste o carte pe luna sau mai mult, iar 43% dintre romani viziteaza muzee o data pe an sau mai des. Analize detaliate despre principalele obiceiuri de consum cultural se regasesc in cele opt capitole ale studiului, scrie MEDIAFAX.

Institutul National pentru Cercetare si Formare Culturala, aflat in subordinea Ministerului Culturii, a fost infiintat in anul 2013, prin comasarea Centrului de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii (CCCDC) si a Centrului de Pregatire Profesionala in Cultura (CPPC). Astfel a devenit singurul institut national care are ca obiective studierea, cercetarea si furnizarea de date statistice pentru domeniul culturii, precum si formarea continua a celor care aleg o cariera in sectorul ocupational - cultura.

Citeste si:
Rămânem tot mai puțini: Cu cât ar putea să scadă populația României...
Rămânem tot mai puțini: Cu...

Misiunea INCFC este de a ajunge prin cercetare si formare culturala la toti cei care activeaza in acest domeniu, indiferent de nivelul de subordonare sau tipul de organizatie, cu scopul de a colecta si disemina date statistice pentru fundamentarea propriilor proiecte, dar si de a sprijini dezvoltarea profesionala a acestora. Alaturi de oficiali ai Ministerului Culturii, Carmen Croitoru, managerul INCFC si coordonator al lucrarii, va oferi la aceasta lansare detalii despre activitatea institutului si importanta analizelor cuprinse in "Barometrul de Consum Cultural 2014".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.