Social 5 Iunie 2014 18:28
Peste 50% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara un televizor in casa, in timp ce aproape 60% dintre aceste persoane lasa pornit televizorul fara sa ii acorde atentie, potrivit infograficului "Romanians: Multi-Screening Habits", lansat de Starcom Media Vest.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Starcom Media Vest a lansat cel de-al 14-lea infografic parte din seria Human Graph Experience - "Romanians: Multi-Screening Habits".

Concluziile infograficului surprind obiceiurile de consum media la nivelul populatiei generale, urbane si "al generatiei Y" (ai carei membri sunt numiti si "millennials"). Punctul central in jurul caruia este construita informatia este activitatea de multi-screening (folosirea mai multor ecrane) si modul in care se regaseste aceasta activitate in consumul de media de zi cu zi.

"Multi-screening-ul este o experienta care imbunatateste sau dezvolta continutul primit pe ecranul principal. Pentru romani, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informatia primita de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinatii de multi-screening in Romania sunt TV si mobil, calculator si mobil sau calculator si TV", se spune in comunicat.

Potrivit infograficului, 56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa. Pe de alta parte, 59% dintre romanii din mediul urban il lasa pornit fara sa ii acorde atentie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre acestia cauta mereu informatii, iar, cand o fac, majoritatea foloseste calculatorul sau telefonul.

De asemenea, conform aceluiasi studiu, 28% dintre romani detin un smartphone pe care il folosesc zilnic pentru a cauta (acasa sau in timp ce se deplaseaza) informatii despre produse, restaurante, calatorii. Totodata, 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul in timp ce asculta muzica, se uita la TV, citesc reviste/ziare sau se uita la filme.

Dintre utilizatorii respondenti, 33% mai degraba ar renunta la televizor decat la telefon si 81% isi folosesc smartphone-urile in timp ce asculta muzica (51%), se uita la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) si se uita la filme (25%).

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

"Millennials" sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 "millennials" se conecteaza zilnic la internet de pe telefonul mobil si aproape toti de pe calculator. Fiecare dispozitiv are rolul sau: calculatoarele le ofera distractie si informatie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distractie si pastrarea legaturii cu ceilalti, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.

Pentru acestia, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Ei considera ca televizorul este "al doilea ecran", pe care 67% il folosesc ca sursa de informare sau sunet de fundal.

"Millennials" sunt adeptii multi-screening-ului pentru ca aceasta activitate le satisface curiozitati legate de continutul vizionat si ii ajuta sa creeze legaturi bazate pe pasiuni comune in cercul de prieteni. De asemenea, acesta este un instrument pentru culegerea de informatii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor si obtinerea recunoasterii cerlorlalti.

Citeste si:
Ada Galeș a trăit experiența vieții sale în America Express. Ce...
Ada Galeș a trăit experiența...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.