Proiectul privind amenajarea in Capitala a 97,7 kilometri de piste noi pentru biciclete a fost aprobat, marti seara, de consilierii generali.

La sedinta in care a fost aprobat proiectul au fost prezenti 33 de membri ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), care au votat "pentru".

Proiectul a primit aprobarea CGMB cu un amendament propus de un consilier PNL, potrivit caruia latimea pistelor va trebui sa respecte normativele europene.

Initial, tot marti, proiectul a fost respins, dupa ce a primit 18 voturi "pentru" si 24 "impotriva". Majoritatea voturilor "impotriva" au fost exprimate de consilierii PNL si PDL, care si-au motivat optiunea spunand ca proiectul nu a fost suficient documentat.

Dupa sedinta de indata in care proiectul a fost respins, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca membrii CGMB care s-au opus proiectului de amenajare a aproape 100 de kilometri de piste pentru biciclisti in centrul Bucurestiului s-au opus, in fapt, dezvoltarii orasului.

Edilul a subliniat faptul ca Primaria Capitalei a reusit sa convinga Guvernul sa investeasca la Bucuresti o parte din fondurile Ministerului Mediului pentru reducerea emisiilor de noxe, in timp ce CGMB, respectiv "politicenii alesi de cetateni sa le reprezinte interesele", a respins acesti bani.

Proiectul prevede amenajarea a 97,7 kilometri de piste noi pentru biciclete, pe 61 de strazi, alaturi de 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere, valoarea investitiei fiind de aproape 10 milioane euro.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului, se impune transformarea vechiului sistem al retelei de circulatie in unul nou, eficient, flexibil si capabil sa preia cererea tot mai mare de deplasare.

"Primaria Municipiului Bucuresti si-a propus a realiza o retea mai extinsa a pistelor de bicicleta din Municipiul Bucuresti, care sa asigure conditii de circulatie fluente si sigure pentru biciclisti, estimandu-se ca prin realizarea acesteia, va creste numarul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare in detrimentul transportului auto", se arata in document, citat de MEDIAFAX.

Citeste si:
Primul oraș din România care are un sistem de biciclete smart
Primul oraș din România care...

Valoarea investitiei este de 9,88 milioane de euro inclusiv TVA, iar durata de executie a proiectului, 18 luni.

La inceputul lunii aprilie, Guvernul a aprobat un mecanism care prevede ca sumele obtinute de stat din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera pot fi utilizate pentru proiecte urgente, printre acestea fiind si proiectul de amenajare a unor piste de biciclete in centrul Bucurestiului, cu costuri estimate la 44,6 milioane de lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.