Specialistii de la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) au facut o cercetare de piata in perioada 20-24 februarie in urma caruia au ajuns la aceasta concluzie.

Lantul de farmacii Catena este acuzat ca promoveaza reducerile false in randul consumatorilor. Potrivit specialistilor, reprezentantii acestor farmacii „introduc in bonul fiscal materiale promotionale cu o anumita valoare, acestea fiind evidentiate la final ca o reducere, creand impresia unui economii consistente pentru consumator la achizitionarea medicamentelor.”

Brosura „ O inima sanatoasa iubeste mai mult” este distribuita cu titlu gratuit in reteaua farmaciilor Catena. Cu toate acestea, pe bonul fiscal materialul promotional apare avand pretul de 5 lei, la care se aplica aceeasi reducere de 5 lei. Pentru ca au fost oferite 2 brosuri „gratuite”, reducerea finala pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Impreuna cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate, de 4,20 lei (reducerea reala a pretului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei in minus, suma prezentata cu majuscule drept ECONOMIE. Astfel consumatorul este indus in eroare creandu-se falsa impresie a unei reduceri importante, scrie stiri.yahoo.news.

Crearea falsei impresii a consumatorului ca a realizat o economie importanta prin achizitia efectuata, desi in realitate nu este vorba de asa ceva, produsul promotional fiind oferit cu titlu gratuit si fara vreun pret tuturor, este de natura a induce in eroare consumatorul si il poate determina, in viitor, sa revina, in speranta unor reduceri la fel de consistente”, a declarat conferentiarul Costel Stanciu, presedintele APC Romania, coform adevarul.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.