"Lucrul cel mai suparator din comparatia cu regiunea este apetitul relativ scazut al romanilor pentru lucrul bine facut. Calitatea vietii noastre, atat din perspectiva de angajati, cat si din perspectiva de consumatori ai diverselor servicii sau produse sufera din aceasta pricina. Dam si primim la randul nostru servicii de slaba calitate, pentru ca nu gasim un motiv de mandrie in lucrul bine facut", a declarat Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.
Studiul Deadalus realizat in sapte tari din regiune arata ca cele mai importante cinci caracteristici care conteaza pentru angajati sunt: pachetul salarial (79,4%), lucrul intr-un domeniu interesant (52,7%), siguranta postului (47,3%), satisfactia lucrului bine facut (38,6%) si nivelul scazut de stres (38,4%). Perspectivele de dezvoltare personala (32,8%), oportunitatile de promovare (30,1%) si standardele etice ridicate ale angajatorului (16,8%) par sa fie mai putin importante in regiune in aceste vremuri, noteaza raportul.
"Este evident impactul crizei asupra slujbei ideale, primeaza salariul si siguranta postului in detrimentul unor aspecte care acum 5 ani erau in top - dezvoltarea personala si oportunitatile de
promovare. Cu toate acestea, oamenii isi doresc in continuare sa lucreze intr-un domeniu interesant care sa-i stimuleze", a adaugat Enescu, scrie MEDIAFAX.
La nivelul regiunii, romanii se afla pe primul loc in ceea ce priveste preferinta pentru siguranta locului de munca (65%, fata de 47,3% media pe regiune) si companiile cu standarde ridicate de etica (20,4%, comparativ cu media de 16,8%).
Totodata, ei ocupa locul secund privind slujbele cu nivel redus de stres (44,4%, fata de 38,4% media pe regiune) si care sa inglobeze beneficii pe langa salariu (46,4%, fata de 36,7%). Romanii sunt in schimb mai putin intersati de satisfactia lucrului bine facut (32,8%, fata de 38,6% media regionala) si de perspectivele de dezvoltare personala (25,6%, fata de 32,8%).
Cum să alegem un cămin de bătrâni: Siguranță, confort și îngrijire...
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.306 de respondenti din sapte tari: Romania, Bulgaria, Serbia, Crotia, Turcia, Cehia si Slovacia.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro