"Am in plan si in minte sa reevaluam numarul de personal la fiecare statie, la fiecare functie in companie, la fiecare kilometru de retea", a declarat Sophocleous, potrivit MEDIAFAX.
Compania administreaza aproximativ 15.000 de km de cale ferata si are in jur de 23.000 de angajati, la care se adauga aproape 5.000 din filiale. Seful CFR nu a avansat o estimare privind numarul de angajati pe care il considera optim, dar a precizat ca raportat la reteaua existenta, numarul acestora este ridicat.
Planul privind reorganizarea companiei trebuie sa fie definitivat pana la mijlocul acestui an, iar decizia va fi luata in urma discutiilor cu sindicatele si Guvernul, potrivit sursei citate.
Sophocleous a subliniat ca infrastructura feroviara nu a fost avantajata din punct de vedere al investitiilor, o mare parte nefiind modernizata sau automatizata. In aceste conditii, investitiile companiei vor include proiecte de mecanizare si automatizare. El a adaugat ca in cazul reorganizarii companiei si disponibilizarilor de personal trebuie sa fie luate in calcul salariile compensatorii, reformarea personala sau alte beneficii.
Compania isi propune pentru acest an sa realizeze investitii de peste 3 miliarde lei, sustinute in principal de fonduri europene nerambursabile. Anul trecut, suma alocata investitiilor a fost de 1,8 miliarde lei.
Veniturile companiei s-au plasat anul trecut la 4,09 miliarde lei, iar cheltuielile la 3,02 miliarde lei, rezultand un profit de 1,07 miliarde lei, potrivit rezultatelor preliminare comunicate de Sophocleous. El a precizat insa ca profitul este doar contabil, in conditiile in care in rezultatele companiei au fost influentate pozitiv de subventii pentru mentenanta acordate de stat, precum si de stergerea unor datorii la furnizorii de electricitate.
In fapt, din punct de vedere operational compania este pe minus, a precizat Sophocleous, targetul fixat in acest an fiind de break-even, in conditiile unui buget cu venituri si cheltuieli proiectate la 4,45 miliarde lei.
CFR Infrastructură anunță că traseul feroviar revine în România,...
Comparativ, in 2011 compania a raportat la Ministerul de Finante venituri de 4,07 miliarde lei si o pierdere de 708,4 milioane lei.
Sophocleous a afirmat ca problema cea mai mare cu care se confrunta CFR este lipsa de cash-flow, generata in principal de incasarile slabe din taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) din partea principalilor clienti, CFR Marfa si CFR Calatori.
"Contabilitatea la CFR este extrem de complicata, eu sunt auditor, am studiat contabilitatea si stiu despre ce este vorba", a adaugat el.
Compania avea la nivelul lunii ianuarie arierate la energie de 350 milioane lei, respectiv de peste 500 milioane lei la bugetul de stat.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro