Sunetul COVID a fost scos la vânzare în format NFT. Codul genetic al virusului a fost transformat în note muzicale, pe baza cărora au fost create 10.000 de piese. Cât costă o melodie?

Sunetul COVID a fost scos la vânzare

Cei care vor să aibă dreptul de proprietar al unei melodii în format NFT trebuie să scoată din buzunare 285 de dolari. Melodiile acoperă diferite genuri muzicale, de la piese ambientale până la melodii rock. Dacă proiectul va avea succes, compania Viromusic ar putea produce și mai multe piese inspirate de secvența genetică a noului coronavirus.

Un algoritm dezvoltat de MIT a identificat oamenii infectaţi cu noul virus prin sunetul tusei

Un algoritm dezvoltat în Statele Unite a identificat corect oamenii infectaţi cu coronavirus prin sunetul tusei, potrivit BBC. Testele realizate de oamenii de ştiinţă au arătat o rată de eficacitate de 98,5% pentru cei care primiseră deja un rezultat pozitiv şi au ajuns la 100% pentru persoanele care nu au prezentat simptome specifice bolii COVID-19. Algoritmul folosește inteligența artificială (AI) și a fost conceput în laboratoarele Institutului de Tehnologie din Massachusetts (MIT).

„Felul în care producem sunete se schimbă atunci când avem COVID, chiar dacă nu prezentăm niciunul dintre simptomele de bază”, spune Brian Subirana, unul dintre cercetătorii care au elaborat algoritmul.

„Este acelaşi principiu pe care îl folosesc radiografiile în depistarea cancerului şi reprezintă doar un exemplu prin care AI poate fi folositor oamenilor”, spune Calum Chace, expert în inteligenţă artificială.

Pe măsură ce proiectul progresează, va deveni disponibil printr-o aplicație care poate fi descărcată gratuit pe telefonul mobil, astfel încât oamenii să își poată supune tusea acestui „detector” fără să fie nevoiţi să părăsească locuința.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 13 Decembrie 2021 - 09 : 12

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.