În plină pandemie de COVID-19, viroze respiratorii şi gripă sezonieră, alimentaţia are un rol esenţial în cazul celor care s-au îmbolnăvit. Hidratarea şi consumul de alimente cu proprietăţi antivirale şi antibacteriene ne întăresc sistemul imunitar și ne ajută să luptăm mai eficient cu virusurile care ne pot ataca sănătatea.

Este important să mâncăm des și în porții mici, între mese să existe lichide calde pentru o hidratare mai bună. Totodată ținem cont și de mediul înconjurător, camera aerisită, îmbrăcăminte ușoară din bumbac, schimbată în funcție de cât de mult se transpiră

Simptomele chinuitoare ale gripei (nas înfundat, transpirație abundentă, uneori febra care determină pierderi masive de apa și electroliți) produc o stare leneșă, de aceea se recomandă cât mai multe lichide, ceai de plante cu lămâie, sucuri proaspăt stoarse din fructe și legume autohtone, supe de pui, supe de legume, etc. 40 ml din aceste lichide/kg corp/zi sunt indicate în perioada de răceală a adulților.

Copiii vor avea asigurați 90-120 ml fluid/ora, iar bebelușii vor primi 30 – 60 ml fluid/ora. În acest fel toxinele care au cauzat apariția simptomelor pot fi îndepărtate mai repede. Lămâia, ghimbirul pot fi adăugate în toate lichidele de hidratare.

Laptele este recomandat copiilor, care-l au oricum în dieta zilnică, însă nu și adulților, laptele fiind considerat o sursa de mucus si histamine, mai ales în cazul celor alergici. Lactatele fermentate consumate la temperatura camerei, au însă un aport benefic prin probioticele importante în revigorarea sistemului imunitar, pe care le furnizează.

Citeste si:
Rusia începe vaccinarea în masă cu Sputnik V, contra virusului...
Rusia începe vaccinarea în...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...

Cafeaua, ceaiul negru, alcoolul trebuie evitate pentru că au efect diuretic și deshidratează organismul, concentrând astfel toxinele. Consumul de alcool dezechilibrează funcționarea sistemului imunitar și astfel scade viteza vindecării și creste riscul reîmbolnăvirii.

Dulciurile, interzise în perioada de recuperare

Tot de evitat sunt dulciurile și produsele zaharoase, care trebuie eliminate din dietă pe perioada răcelii. Globulele albe (mai exact neutrofilele), care au rolul de a distruge virușii devin letargice și nu pot apăra eficient organismul atunci când există aport de zahăr în dietă.

Alimentele imunostimulatoare ce trebuie consumate:

- iaurt, chefir, pește de captură, semințe de in și nuci, ulei de măsline

- alimente bogate în vitamina C: citrice, ardei gras, broccoli.

Citeste si:
Creșele și after-school-urile nu își suspendă activitatea
Orban, despre măsurile din...

- alimente bogate în vitamina E: spanac, migdale, semințe de floarea soarelui și dovleac fără sare, afine, cereale integrale.

- alimente bogate în seleniu: pește de captura, pui bio, curcan, ouă.

Alimentele iuți cum ar fi piperul, muștarul iute, hreanul, usturoiul, ceapa pot fi consumate în cantități moderate pentru că ele au efect de decongestionant nazal, favorizând drenajul mucozităților.

Ceapa ajută la curățarea congestiilor și la eliminarea excesului de mucus la diverse nivele în organism. Usturoiul de asemenea, posedă numeroase proprietăți terapeutice: îmbunătățește activitatea globulelor albe, mărește producția de anticorpi, distruge ciuperci și fungi, precum candida, menționează antena3.ro.

Citeste si:
Beneficii neștiute ale semințelor de dovleac. Care sunt acestea
Beneficii neștiute ale...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.