Ada Lupu Hausvater, regizoare de teatru de factură constructivistă, citește opera lui Bizet în cheia mentalităților și a provocărilor omului de secol XXI. În această lectură, „Carmen” intră în galeria creațiilor majore care transpun în muzică un important act de credință – asumarea propriei vieți și a propriilor alegeri, opera devenind, astfel, un manifest despre alegere, curaj și iubire ca asumare. Montarea construiește o structură cvasi-carcerală căreia i se opune libertatea, într-un limbaj teatral actual, direct și autentic. Astfel, libertatea dobândește un chip, o voce, o identitate – Carmen.
În siajul acestei curajoase viziuni regizorale s-a înscris entuziast întreaga echipă de creație a spectacolului. Astfel, decorul imaginat de Helmut Stürmer, scenograf celebru pe marile scene de teatru și operă ale lumii și costumele concepute de reputata scenografă de operă și teatru Corina Grămoșteanu au conturat un univers vizual tensionat, într-o cromatică ce poartă valențele lipsei de speranță, un univers în care contrastul dintre instinct și societate se resimte în fiecare gest scenic, decupând, prin contrast, cu mare claritate forța vitală care o animă pe Carmen. Sub bagheta maestrului Ciprian Teodorașcu, orchestra Operei Naționale București a oferit o interpretare muzicală de o intensitate rară, redând cu finețe nuanțele dramatice ale partiturii lui Bizet. Nu în ultimul rând, coregrafia încărcată de simbolism concepută de coregrafa Flavia Giurgiu, cu o componentă aproape ritualică, a făcut vizibile energiile imperceptibile dintre personaje, ca o traducere metafizică a universului interior al acestora.
Publicul a salutat premiera cu entuziasm, rezonând cu valențele profunde lansate de această structură regizorală. Spectacolul a reușit, în egală măsură, să reîmprospăteze un titlu clasic al repertoriului liric internațional și să declanșeze reflecții actuale despre asumare, apartenență și libertate.
„Carmen” revine în repertoriul ONB cu forța unui titlu-reper, montat cu rigoare, pasiune și cu o direcție artistică ce nu se teme să pună întrebări. Este o producție care se adresează publicului de toate vârstele, atât celor care cunosc deja această operă, cât și celor care vin pentru prima dată la Operă și caută în artă relevanță în fața propriilor teme de viață, dar și emoție, adevăr și viziune.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Maria Avram, cerută din nou în căsătorie de soțul ei Marius: Am spus DA… de...
Sursa: kudika.ro