Există o serie de abilități și cunoștințe mai mult sau mai puțin exersate în școală, dar care cântăresc greu în ochii angajatorilor. Deși cunoștințele specifice și abilitățile practice sunt importante, acestea nu îți pot garanta succesul.

Într-o colaborare de natură profesională, felul în care interacționezi cu ceilalți sau rapiditatea cu care găsești soluții la probleme sunt aspecte la fel de relevante precum cunoștințele teoretice. Dacă te pregătești să intri pe piața muncii, iată care sunt acele soft skills care îți pot influența evoluția în carieră.

Care sunt așteptările angajatorilor cu privire la abilitățile noilor angajați

Angajatorii apreciază angajații cu inițiativă și care, deși nu dețin o experiență notabilă în spate, au capacitatea de a se adapta situațiilor noi. Soft skills, sau abilitățile transferabile, reprezintă tocmai acel set de abilități de bază, care dovedesc flexibilitatea și adaptabilitatea unei persoane.

Prin urmare, astfel de abilități transferabile, utile în marea majoritate a domeniilor și pozițiilor ocupate, sunt solicitate și apreciate de către companiile aflate în căutarea forței de muncă. Mai mult, aceste aptitudini non-tehnice sunt importante nu doar în procesul de angajare, ci și în dezvoltarea ulterioară a carierei.

Abilitățile transferabile nu reprezintă obiectul de studiu al unei specializări, iar dobândirea și dezvoltarea unor soft skills ține, în cea mai mare parte, de intenția personală. Angajatorii pot susține acest demers prin implementarea unor programe de training care să permită angajaților să-și dezvolte și să-și exerseze abilitățile transferabile.

3 cele mai apreciate soft skills de către angajatori

Există o serie vastă de abilități transferabile care devin extrem de utile în interacțiunile profesionale. Astfel, înainte de a intra pe piața muncii, este important să știi care sunt acele soft skills pe care angajatorii le caută și care te-ar putea poziționa în topul clasamentului atunci când vine vorba de alegerea angajatului potrivit.

Citeste si:
Schimbări pe piața muncii din România
Schimbări pe piața muncii din...

Abilitățile de comunicare

A comunica eficient în interacțiunea cu ceilalți este o abilitate extrem de relevantă pentru angajatori. Aceasta influențează dinamica unei echipe, felul în care angajatul se integrează în noul context și interacționează cu superiorii, colegii și alte părți implicate în raportul de lucru.

În acest sens, este important ca angajatul să știe ce inseamna feedback, cum să-l solicite, dar și cum să-l ofere într-un mod constructiv, pentru a potența relațiile de muncă sănătoase.

Munca în echipă

Un angajat productiv trebuie să fie capabil să lucreze atât individual, cât și în echipă. Munca în echipă poate aduce rezultate remarcabile companiei, fapt pentru care marea majoritate a angajatorilor sunt interesați ca noii angajați să aibă priceperea de a lucra eficient alături de ceilalți colegi.

Citeste si:
Față în față cu specialiștii din piața muncii, la cea de-a 11...
Față în față cu specialiștii...

Abilitatea de a lucra în echipă se bazează pe capacitatea de a-ți împărtăși ideile într-un mod clar și coerent, pe implicare și proactivitate, dar și pe abilitatea de a oferi și de a accepta feedback. Totodată, muncind alături de colegi cu personalități și stiluri de lucru diferite, este posibil să apară diferențe de abordare. În acest sens, este esențial ca toți membrii unei echipe să lucreze pentru un scop comun, să fie buni ascultători și să dea dovadă de adaptabilitate.

Abilitatea de a găsi soluții și de a rezolva problemele într-un mod eficient

Abilitatea de a gestiona orice situație stresantă și de a găsi rezolvare pentru orice problemă este extrem de apreciată de către angajatori, care se pot baza pe faptul că, deși fără experiență de muncă, noii angajați vor face față situațiilor imprevizibile.

Citeste si:
Lună neagră pentru piața muncii din România. Angajații mor pe...
Lună neagră pentru piața...

Deși această abilitate se dezvoltă în timp, este important să adopți o atitudine pozitivă și încrezătoare și să privești orice impediment în mod rațional și flexibil. Nu ezita să ceri ajutor colegilor mai experimentați și să înveți din modul lor de abordare.


Despre autor:


Ultima actualizare: 4 Iulie 2024 - 05 : 07

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.