Practicarea unei activități fizice ajută la stimularea circulației sângelui, la întărirea elasticității pielii și obținerea unui ten mai luminos. Secretul unui ten minunat este să te gândești la pielea ta înainte și după antrenament, iar cele două cuvinte de ordine sunt ​​curățare și hidratare. Pielea ta suferă în timpul exercițiilor fizice din cauza transpirației, care poate dăuna țesuturilor ce o formează și poate provoca iritații sau acnee. Iată câteva acțiuni simple de adoptat în rutina zilnică de îngrijire a pielii înainte și după o sesiune de sport.

1. Păstrează mereu pielea curată

Înainte de a începe orice antrenament, este important ca pielea ta să fie curățată de orice urmă de machiaj. Dacă porii sunt blocați, va fi dificil ca transpirația să se elimine în mod natural, ceea ce favorizează iritarea și inflamarea pielii, apariția coșurilor sau a punctelor negre. Dacă te antrenezi dimineața, spală bine fața, curăț-o cu un produs demachiant adecvat. Dacă faci sport seara, în afară de curăţarea feței, va fi necesară și o loțiune tonică și, eventual, o mască hidratantă pe care o poți realiza chiar tu acasă, din ingrediente simple, precum bananele și mierea. Aceste fructe sunt pline de vitamine și minerale. Amestecă o banană zdrobită cu două linguri de miere, aplică preparatul pe față și gât, evitând zona ochilor. Las-o să acționeze 20 de minute apoi clătește cu apă călduță. Odată aplicată pe față, această mască hidratează, hrănește și repară pielea. De asemenea, îmbunătățește elasticitatea acesteia și previne semnele îmbătrânirii. Este ideală pentru a menține pielea moale și netedă.

2. Hidratează-te corespunzător

Transpirația este o reacție naturală foarte importantă a corpului atunci când facem exerciții fizice, dar, evident, implică și o pierdere semnificativă de apă. Această deshidratare a organismului poate dăuna și pielii noastre, lăsând-o neprotejată și, prin urmare, există mai multe șanse să devină uscată și să-și piardă elasticitatea. Așadar, nu doar pielea, dar și corpul tău în ansamblu are nevoie de lichide. Nu uita să te hidratezi în timpul exercițiilor fizice, iar, după o sesiune de antrenament, poți chiar consuma ceai și sucuri de fructe, nu doar pentru a te hidrata, ci și pentru valoarea lor energetică.

3. Alege îmbrăcămintea potrivită

Evită pantalonii și tricourile prea strâmte pe corp, precum și țesăturile care păstrează umezeala, acestea împiedicând pielea să respire într-un mod adecvat. Alege o ținută din bumbac sau poliester, materiale care lasă căldura să se disperseze și care absorb transpirația și se usucă foarte repede. După o activitate fizică, cel mai bine este să te dezbraci de hainele transpirate cât mai repede posibil. Ținându-le pe tine prea mult timp, acestea vor împiedica pielea să respire.

4. Fă un gomaj și hidratează pielea și părul

În afară de evidentul duș de după antrenamente, nu uita de gomaj. Folosește un săpun solid exfoliant care va combate uscăciunea pielii și va elimina celulele moarte. Este un produs perfect pentru regenerarea pielii și pregătirea acesteia pentru hidratare, care este necesară imediat după duș. Aplică o loțiune hidratantă în timp ce pielea ta este încă umedă, cu mișcări circulare, începând de la gât și până la picioare. Nu uita să acorzi atenție și părului tău. Un tratament potrivit, ușor de preparat acasă, pentru hidratarea părului tău este cel cu avocado și lămâie. Pasează un avocado cu sucul de la o jumătate de lămâie. Aplică masca uniform și maseaz-o pe părul umed pentru rezultate mai bune. Acoperă capul cu un prosop cald și lasă masca să acționeze cel puțin 30 de minute. Clătește cu apă călduță, apoi spală părul cu șamponul și balsamul obișnuit.

Citeste si:
10 sfaturi ale experților pentru tratarea gingiilor care sângerează
10 sfaturi ale experților...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

A avea grijă de tine înseamnă, până la urmă, să investești în ceva benefic pentru propria ta sănătate fizică, mintală și emoțională. Nu uita că zicala „mens sana in corpore sano” înseamnă și o piele sănătoasă, așadar urmează aceste simple sfaturi pentru o stare de bine care se va prelungi mult după ședințele de antrenament.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.