Calitatea unui produs sau a unui serviciu este de cele mai multe ori criteriul în funcţie de care se face achiziţia. Este adevărat că unele persoane pun pe primul loc factorul financiar însă de cele mai multe ori calitatea este aspectul în funcţie de care se achiziţionează un produs sau un serviciu mai ales în cazul în care este vorba despre un produs său serviciu important. Calitatea nu este doar caracteristica în funcţie de care clienţii fac achiziţii ci este şi caracteristică care face deosebirea dintre o firmă care merge bine din punct de vedere financiar şi una care se zbate pentru a putea supravieţui. Pentru a putea produce servicii sau obiecte de cea mai bună calitate este necesar ca în cadrul firmei să existe un personal specializat, aparatură de ultimă generaţie dar şi un sistem de management al calităţii.

Sistemul de management al calităţii este obligatoriu pentru o firmă care doreşte să prospere

Cu toate că nu este obligatoriu ca o firmă să deţină un sistem de management al calităţii, pentru ca aceasta să prospere este necesară implementarea unui astfel de sistem. Este dovedit faptul că firmele care au un sistem de management al calităţii foarte bine pus la punct sunt mult mai productive şi mult mai eficiente din toate punctele de vedere. Aşadar, cu toate că sistemul de management al calităţii este opţional, acesta trebuie să se afle în orice firmă care doreşte să fie cu adevărat competitivă şi care doreşte să lupte de la egal la egal cu mării jucători din industrie. Importanţa sistemului de management al calităţii este dată de către beneficiile pe care le oferă respectarea unui astfel de sistem, câteva dintre cele mai importante avantaje fiind următoarele:


  • Creşterea credibilităţii este cu siguranţă unul dintre cele mai importante beneficii oferite de către sistemul de management al calităţii. Pentru ca o firmă să fie eficienţă din punct de vedere financiar este necesar ca produsele sau serviciile oferite de către această să fie credibile. Implementarea unui sistem de management al calităţii şi respectarea tuturor informaţiilor prezentate în cadrul acestui sistem este cea mai eficientă metodă pentru creşterea nivelului de credibilitate. Este cunoscut faptul că, clienţii sunt foarte atenţi dacă firma de la care achiziţionează produse sau servicii este acreditată din punct de vedere al managementului calităţii.

  • Eficientizează procesul de producţie motiv pentru care sunt înregistrate producţii mult mai bune iar nivelul cheltuielilor scade. De asemenea, riscul apariţiei accidentelor de muncă este aproape de 0%.

  • Oferă un plus de valoare în lupta cu rivalii din acelaşi mediu de activitate. Deţinerea unui certificat al calităţii este un aspect care face departajarea în mediul de afaceri motiv pentru care toate firmele ar trebui să deţină măcar certificatul de calitate ISO 9001. Acest tip de certificat este foarte popular şi este cunoscut de un număr foarte mare de clienţi. Pentru a nu-i dezamăgi dar şi pentru ca firma să fie cât mai productivă trebuie aplicat pentru obţinerea acestui tip de certificat de calitate.

  • Oferă posibilitatea de a putea participa la licitaţii publice. Cu toate că nu este stipulat în legislaţie ca fiind obligatorie deţinerea de sisteme de management al calitatii conform standardului iso 9001, există situaţii când deţinerea unei astfel de certificări este o necesitate. Participarea la licitaţiile publice este una dintre aceste situaţii. Având în vedere că în cadrul licitaţiilor publice este vorba despre bani publici este normal că organizatorul licitaţiei să îşi ia toate măsurile de siguranţă pentru a fi sigur că produsul său serviciul contractat este de cea mai bună calitate.

  • Un alt avantaj foarte important este reducerea timpului de producţie.

  • Nu în ultimul rând, posibilitatea de a putea încheia parteneriate cu firme din afara ţării noastre este un alt beneficiu oferit de către utilizarea unui sistem de management al calităţii.

O firmă care îşi repsecta clienţii şi partenerii trebuie să deţină cel puţin certificarea ISO 9001

Citeste si:
Tipuri de roboți recomandați pentru afaceri mici și mijlocii
Tipuri de roboți recomandați...

Cu siguranţă că fiecare dintre noi a auzit cel puţin o dată despre standardul de calitate ISO 9001. Cu toate că este vorba despre o certificare care se obţine foarte simplu şi rapid, deţinerea unui astfel de certificat oferă o serie de avantaje, câteva dintre cele mai importante fiind prezentate în rândurile de mai sus. Pentru a putea maximiza şansele de a reuşi în mediul de afaceri este necesară deţinerea unei astfel de certificări. Este logic că deţinerea unei astfel de certificări nu garantează succesul sau că doar de aceasta este nevoie pentru a reuşi însă deţinerea unei astfel de certificări este o necesitate în vederea încercării de a câştiga un segment cât mai mare de clienţi.

Sistemul de management al calităţii este un sistem care trebuie să fie pus la cale de către un specialişti din domeniul managementului calităţii. Acesta va oferi sfaturile care trebuie implementate pentru ca firma să poată beneficia de un astfel de certificat al calităţii. Având în vedere că deţinerea certificatului de calitate poate reprezenta începutul unei perioade extrem de fructoase din punct de vedere financiar trebuie ca din ce în ce mai multe firme din mediul de afaceri românesc să facă tot ceea ce este necesar pentru a putea obţine o astfel de certificare.

Concluzii

În mediul de afaceri fiecare detaliu face diferenţa motiv pentru care trebuie examinate toate detaliile care la prima vedere par a fi nesemnificative. Crearea şi implementarea unui sistem de management al calităţii conform standardului ISO 9001 este unul dintre aspectele care deşi la prima vedere este nesemnificativ joacă un rol foarte important în dobândirea succesului. Având în vedere simplitatea cu care se obţine această certificare este recomandat ca toate firmele care activează în momentul de faţă în mediul de afaceri să deţină o astfel de certificare.

Citeste si:
Guvernul vrea să acorde un sprijin financiar firmelor din domeniul...
Guvernul vrea să acorde un...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.