Piața muncii din România a suferit în ultimii 10 ani schimbări semnificative. Azi nu ai nevoie decat de un laptop si o conexiune buna la internet și poți lucra de oriunde din lume. Generația de dupa 1989 din țara noastră este din ce în ce mai puțin dispusă la compromisuri financiare.

Un studiu oferit de World Economic Forrum apeciază că petrecem peste două ore și jumătate zilnic pe rețelele sociale. Generația Z, de exemplu, este nelipsită de pe canalele sociale ca Facebook, Instagram, Twitter sau pe controversata platforma sociala Tik- Tok, mai ales in SUA. Programul tradițional 9-17 este evitat din ce in ce mai mult, oamenii încercând să-și construiască propriul program de lucru.

Calea freelancingului este o sabie cu două tăișuri, dar care, pe termen lung, îți poate aduce mult mai multe satisfacții decât ai crezut vreodată. Ca să creezi ceva al tău care poate fi monetizat online și scalat ca afacere, ai nevoie, totuși, de experiență în domeniul vizat. Această perioadă, chiar daca e plină de instabilitate financiară și socială, poate să fie cea mai bună oportunitate pentru a-ți pregăti terenul pentru crearea unui brand personal sau pentru afacerea mult visată.

Iată câteva idei pe care le poți folosi, daca nu ai încă un plan clar pentru a-ți dezvolta afacerea sau brandul propriu:

Ce este un influencer și de ce să devii unul

Influencer sau endorser este persoana care a reușit să strângă o comunitate semnificativă în jurul lui/ ei. Este un trendsetter, având capacitatea de a genera acțiune și conversie, anume vânzare. România a cunoscut o adevărată explozie de creatori de conținut în ultimii ani. Bineînțeles, nu poate concura cu SUA, unde brandurile au cheltuit 6.8 miliarde de dolari în sfera de endorsement doar în 2019. Pare greu, dar nu imposibil să ajungi și tu la performanța de a fi în topul alegerilor marilor branduri.

Citeste si:
România trece de la statutul de piață secundară, la piaţă emergentă...
Piaţa de capital din România,...
Citeste si:
Te inteapa inima? Afla care ar putea fi cauza
Te inteapa inima? Afla care...

Deschide-ți un blog de fashion și postează de cel putin doua ori pe săptămână. Folosește-te la maximum de Instagram, platforma de social media perfectă pentru aceasta nisa. Poți să îți deschizi și un canal de YouTube, pe care să creezi conținut cât mai diversificat și să încerci, astfel, să îți formezi comunitatea și aici.

Pe partea de fashion, spre exemplu, Andreea Balaban este una dintre cele mai de succes bloggerite din România. Naturalețea și continutul pe care îl oferă publicului sunt răsplătite cu sute de mii de view-uri pe YouTube și peste 213,000 de urmăritori doar pe Instagram.Ioana Dumitrache este o alta bloggerită care și-a lansat propria linie de pantofi cu un calapod comod, confortabil, dar sexy în același timp. Este asumată, sinceră și responsabilă în mesajele pe care le transmite publicului ei, fiind un exemplu pentru fetele tinere.

Oamenii își dau seama imediat daca sunt mintiti sau păcăliți în online. Nu mai cad pradă ușor manipularilor, asa că trebuie să fii sinceră cu urmaritorii, daca te hotărăști să pornești pe acest drum.

Ai nevoie de:

Citeste si:
Noul an școlar aduce schimbări! Profesorii nu mai intră în clasă cu...
Noul an școlar aduce...

  • consecventă;

  • incredere în tine și asumare;

  • spirit organizatoric;

  • cursuri de marketing online;

  • networking bine pus la punct;

  • un aparat de fotografiat performant, chiar și la mâna a doua;

  • un site web și creativitate din plin.

Nu îți imagina că vei castiga bani multi la început; de aceea, nu pleca în această călătorie cu așteptări nerealiste, ci fii pregătit/a să perseverezi și să muncesti pentru visul tău.

Accesează fonduri europene

Statele membre UE pot accesa fonduri europene nerambursabile. Anual, se oferă milioane de euro pentru proiecte în agricultură, turism, industrie textila, IT, creație etc..

Iată câteva idei de afaceri pe care le poți dezvolta și tu, accesând fondurile europene:

Citeste si:
Turcan: Când am preluat guvernarea, instituţiile erau absolut...
Turcan: „Când am preluat...

  • firma de curierat, tip PFA sau SRL. Fie că livrează cosuri cadou, aranjamente florale sau colete diverse, firmele de acest gen sunt de succes în era digitală, în care este mult mai usor să comanzi online, decât să mergi fizic la cumpărături.

  • ferma de animale sau de producție agricolă este o alta idee de business. Dacă ai pământ la sat și o căsuță într-o zonă rurală, îți poți deschide o afacere profitabilă în domeniul agriculturii. Când accesezi fonduri europene pentru genul acesta de proiect, trebuie să țintești, în primul rând, automatizarea, investind apoi o mare sumă din banii primiți în mecanizarea producției și în salarizare.

  • atelier de modă - dacă ești pasionată de croitorie și ai ceva cunoștințe în domeniu, nu scapă șansa unei afaceri în industria confecțiilor. Deși piața este foarte mare, nișa de produse este extrem de versatilă. Confecționarea hainelor pentru copii este profitabilă, dar nu este singura. Poți produce de la haine și încălțăminte, până la lenjerii de pat, covorașe haioase sau tricouri personalizate.

Dacă dorești să iei calea antreprenoriatului, drumul nu este ușor, dar nici imposibil. Încearcă să participi la webinarii, conferințe și cursuri de antreprenoriat și marketing digital, unde poți afla informații prețioase despre cum să începi de la 0 o afacere. Dacă ești norocoasă și ani de zile ai lucrat în domeniul publicității, poți să încerci pe cont propriu, aplicând fiecare lecție invățată la serviciu. Acum este momentul tău, nu mai amâna!



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.