Normele privind aplicarea legii votului prin corespondenta au fost adoptate joi de Guvern, care a stabilit modelele, dimensiunile si conditiile de realizare a documentelor necesare exercitarii dreptului de vot pentru romanii din afara granitelor.

"Sunt cateva clarificari pentru votul prin corespondenta, legea care a fost votata anul trecut. Sunt clarificari metodologice, organizatorice pe care le aduce AEP si care, evident, sunt aprobate prin hotarare de guvern", a declarat Dan Suciu, purtator de cuvant al Executivului.

Astfel, romanii din strainatate, care vor sa voteze prin corespondenta, vor primi un plic exterior prevazut cu elemente de siguranta care sa asigure sigilarea acestuia, in care vor fi introduse plicul interior si certificatul de alegator. Plicul interior, in care va fi introdusa optiunea alegatorului, va contine un autocolant cu mentiunea "VOTAT".

In hotararea aprobata in sedinta de joi este stabilit si rolul Postei Romane. "De asemenea, se clarifica modul prin care ordonatorul de credite stabileste serviciile si cheltuielile care rezulta din aceste servicii", a mai spus Suciu.

Potrivit documentului, impactul financiar referitor la aplicarea legii nu poate fi estimat in acest moment deoarece depinde de numarul de alegatori romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate care isi vor exprima optiunea de a vota prin corespondenta si vor depune cereri de inscriere in Registrul electoral, in acest scop, scrie MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.