Cotidianul britanic The Guardian are in vedere posibilitatea de a deveni tabloid si ar putea sa isi externalizeze activitatea de tiparire, putand fi imprimat intr-o tipografia unei companii rivale, precum News UK, detinuta de magnatul Rupert Murdoch, in cadrul unei serii de actiuni ce vizeaza reducerea costurilor, au dezvaluit mai multe surse pentru agentia de presa Reuters.

Publisherul Guardian Media Group (GMG) a anuntat anul trecut ca trebuie sa opereze o reducere cu 20% a costurilor pentru a compensa pierderile suferite, care au crescut si au ajuns la 62,6 milioane de lire sterline (72,8 milioane euro) in anul fiscal care se incheie pe 3 aprilie. GMG a spus ca vizeaza sa atinga pragul de rentabilitate intr-un interval de trei ani.

”Compania creeaza o gama larga de proiecte in privinta eficientei sale, iar planul pentru divizia print se inscrie in aceste proiecte”, a dezvaluit o sursa.

GMG tipareste atat cotidianul The Guardian, cat si suplimentul duminical al acestuia, The Observer, cu o presa speciala, cumparata cu 11 ani in urma, cand a decis sa schimbe formatul broadsheet cu un format mai mic - Berliner.

Din punct de vedere editorial, The Guardian, un cotidian cu simpatii moderate de stanga, s-a infruntat de multe ori pe piata media cu tabloidele britanice ale grupului Murdoch, in special in dezvaluirea scandalului interceptarilor telefonice ilegale, care au dus in cele din urma la inchiderea definitiva a tabloidului News of the World in 2011.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

La nivel de business, cele doua grupuri colaboreaza, alaturi de Trinity Mirror si Telegraph Media Group, la ”Project Rio”, un proiect ce vizeaza stimularea vanzarilor din publicitate.

DMGT, publisherul tabloidului Daily Mail, s-a retras din proiect in acesta luna, potrivit unor surse.

”Discutiile au explorat mai multe zone de cooperare”, a spus o sursa.

O alta sursa a spus ca GMG a analizat posibilitatea de a isi transfera productia la presa detinuta de News UK inca de la sfarsitul anului trecut si sa isi schimbe formatul pentru a deveni tabloid.

Citeste si:
The Guardian, despre Liviu Dragnea: Figura din umbra care are de...
The Guardian, despre Liviu...

Presele publisherilor rivali sunt setate pentru a tipari in broadsheet si in tipare tabloid. Formatul Berliner poate fi utilizat in continuare, folosind un echipament special, insa folosirea lui va creste costurile, a precizat o alta sursa.

Orice economie facuta in privinta costurilor de productie, prin transformarea ziarului in tabloid, daca grupul va decide sa schimbe tipografia, va trebui sa fie comparata cu costul de refacere a designului cotidianului.

GMG este detinut de The Scott Trust, infiintat in 1936 pentru a salva ziarul central al grupului, transmite News.ro.

INFORMATII SENZATIONALE

Printre informatiile senzationale si exclusivitatile publicate in The Guardian de-a lungul ultimilor ani se afla dezvaluirile despre Edward Snowden, referitoare la supravegherea in masa a cetatenilor americani de catre serviciile de securitate interne si scandalul interceptarilor telefonice ilegale practicate de tabloidele grupului Murdoch. De asemenea, editia online a cotidianului The Guardian este una dintre cele mai populare din lume.

O scadere a pietei de advertising a condus la pierderi si mai mari, iar ziarul a suprimat locuri de munca in 2016, in cadrul unui plan de redresare coordonat de editorul-sef Katharine Viner si directorul executiv David Pemsel.

Citeste si:
The Guardian: Romania incearca sa-si blocheze propriul candidat la...
The Guardian: Romania...

The Guardian a renuntat la dimensiunea broadsheet in 2005, dar, spre deosebire de rivalii The Independent si The Times, care au devenit tabloide, a ales Berliner, un format apreciat de mult timp in Europa continentala dar putin cunoscut in Marea Britanie.

GMG a cheltuit 50 de milioane de lire sterline (62 milioane dolari) pentru prese produse de inginerul german Man Roland, potrivit unui articol aparut in The Guardian in 2009, si alte 30 de milioane de lire sterline (34,8 milioane euro) in amenajarea unor noi tipografii in Stratford, o suburbie a Londrei, si in Trafford Park din Manchester.

Vanzarile in print ale cotidianului au crescut in urma acelei schimbari si a modificarii de design, insa acel succes a fost de scurta durata.

Vanzarile medii au fost in octombrie 2016 de 157.778 de copii, potrivit ABC, mai putin de jumatate fata de exemplarele vandute in 2005, fapt ce a dus la folosirea preselor sub capacitatea lor de productie.

Un purtator de cuvant de la The Guardian a refuzat sa comenteze speculatiile despre viitorul diviziei de print a cotidianului.

Divizia NewsPrinters detinuta de News UK detine tipografii in Broxbourne, in apropiere de Londra, Knowsley, in nord-estul Angliei, si Motherwell, in Scotia, unde tipareste The Sun, The Times si The Sunday Times, dar si The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph si Financial Times pentru alti publisheri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.