Comisia Europeana cunostea din anul 2011 ca grupul auto german Volkswagen manipula emisiile poluante, dar a ascuns situatia, afirma Mary Nichols, directorul Autoritatii californiene pentru mediu, precizand ca situatia a fost dezvaluita de oficiali UE unei organizatii ecologice, care a alertat autoritatile din SUA.

Comisia Europeana stia din anul 2011 ca existau suspiciuni privind valorile emisiilor poluante ale motoarelor grupului auto Volkswagen, dezvaluie, intr-un interviu acordat revistei germane WirtschaftsWoche, Mary Nichols, seful Autoritatii californiene pentru mediu (CARB). Potrivit oficialului american, comisarul UE pentru Industrie de la acea vreme, italianul Antonio Tajani, a fost printre primii oficiali europeni informati despre situatie.

"Frustrati ca la nivelul Comisiei Europene nu s-a luat nicio masura, oficiali europeni au semnalat problemele organizatiei ecologice Consiliul International pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation - ICCT), care a alertat autoritatile americane", precizeaza Mary Nichols, conform postului francez TF1.

Potrivit oficialului american, suspiciuni privind emisiile poluante exista si asupra altor producatori auto, in afara de Volkswagen.

Ca reactie, Organizatia Consiliul International pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation - ICCT), aflata la originea dezvaluirilor privind Volkswagen, a comunicat vineri seara ca nu a fost informata de oficiali europeni despre acest caz. "Daca informatiile se confirma, acest lucru inseamna ca fostul comisar european pentru Industrie, Antonio Tajani, si actualul titular al portofoliului, Elzbieta Bienkowska, au ascuns faptele si au mintit cu buna stiinta Parlamentul European", au reactionat eurodeputatii ecologisti Yannick Jadot si Karima Delli.

Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit anchetei initiale a autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.

Citeste si:
Prețuri noul Volkswagen Tiguan în România: start de la 33.300 de euro
Prețuri noul Volkswagen...

Autoritatea germana pentru transport rutier (KBA) a anuntat miercuri ca va verifica emisiile a 50 de modele de masini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, in cadrul anchetei declansate dupa dezvaluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen. Autoritatea germana pentru Transport Rutier (KBA) va efectua teste de emisii in cazul a 50 de modele de masini, de la 23 de producatori auto, existand suspiciuni ca nivelul declarat al noxelor este depasit. "Verificarile au fost declansate dupa ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar si dupa ce parti terte au indicat emisii poluante anormale", precizeaza KBA.

Potrivit Autoritatii germane pentru Transport Rutier, vor fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus si C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) si Volvo (V60), scrie MEDIAFAX.

Citeste si:
Audi, BMW și Mercedes, amendate în Coreea de Sud pentru manipularea...
Audi, BMW și Mercedes,...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.