China investigheaza daca vehiculele Volkswagen (VW) importate sau produse local respecta standardele referitoare la nivelul emisiilor poluante, urmand exemplul Statelor Unite, Europei si Japoniei, care ancheteaza deja producatorul auto german dupa scandalul dieselgate, relateaza Bloomberg.

Niciunul dintre cele 11 milioane de vehicule diesel ale VW implicate in scandal nu sunt fabricate in China, iar aproximativ 1.900 dintre acestea au fost importate, se arata intr-un comunicat al Ministerului pentru Protectia Mediului.

Ministerul a cerut VW sa puna la dispozitia autoritatilor date referitoare la respectarea reglementarilor in domeniul emisiilor. Pe de alta parte, autoritatea de supravaghere a calitatii din China a anuntat ca este "extrem de ingrijorata in privinta mecanismului instalat pe automobilele diesel ale VW pentru reducerea emisiilor in timpul testelor si va lua masurile care se impun", fara sa precizeze care vor fi acestea.

Volkwagen, pentru care China este cea mai mare piata in functie de volumul vanzarilor, a anuntat ca va rechema in service 1.950 de vehicule diesel importate, pentru corectarea softului ilegal.

Niciunul dintre vehiculele comercializate de cele doua companii mixte cu China FAW Group si SAIC Motor nu sunt afectate, a anuntat VW intr-un comunicat, scrie MEDIAFAX.

"Volkswagen ar dori sa isi ceara scuze pentru orice inconvenient provocat clientilor sai", potrivit comunicatului in care compania sa asigurari ca va face tot ce este omeneste posibil pentru a recastiga increderea pierduta.

VW a alocat 6,5 miliarde de euro in trimestrul al treilea pentru costurile legate de rechemarea in service a celor 11 milioane de automobile diesel dotate cu softul ilegal, ceea ce ar putea provoca pierderi brandului VW, in 2015.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.