Publicatia americana The Washington Post, care se confrunta cu o scadere a veniturilor, a anuntat, luni, ca va introduce plata pentru o parte a continuturilor sale online, la mijlocul acestui an.

Cotidianul american doreste sa introduca plata in cazul in care se doreste accesarea a peste 20 de articole sau continuturi multimedia online intr-o luna, potrivit unui comunicat.

Nu au fost oferite detalii nici despre data exacta a introducerii acestei taxe, nici despre pret.

Taxa nu va fi aplicata abonatilor editiei tiparite, se mai arata in comunicat. De altfel, studentii, profesorii, personalul administrativ al scolilor si alti angajati ai guvernului vor beneficia de acces liber la versiunea online a cotidianului american in spatiul de desfasurare a activitatii, scrie MEDIAFAX.

"Consumatorii de stiri sunt rautaciosi, ei stiu ca o colectie de informatii de inalta calitate costa mult si mai stiu ca este important sa se mentina genul de reportaj profund pentru care (Washington) Post este cunoscut", a scris seful cotidianului, Katharine Weymouth.

Luna trecuta, cotidianul a anuntat ca tirajul zilnic a scazut cu 8,6% in 2012, atingand o medie de 471.800 de exemplare, in timp ce tirajul duminical s-a diminuat cu 6,2%, la 687.200 de exemplare.

Veniturile publicatiei au scazut cu 7% anul trecut, la 581,7 milioane de dolari, fata de 622,5 milioane de dolari in 2011. Incasarile din publicitate au scazut cu 14%, la 228,2 milioane de dolari, fata de 264,5 milioane in 2011.

Un studiu al centrului de cercetare Pew publicat luni lasa insa sa se intrevada cateva raze de speranta pentru presa. Desi aceasta industrie a cunoscut o scadere semnificativa a incasarilor, da semne de stabilizare, mai ales datorita noilor surse de venituri reprezentate de domeniul online.

Alte mari titluri americane au inceput deja sa taxeze continuturile lor online, printre acestea numarandu-se New York Times si Wall Street Journal. Astfel, publicatia Wall Street Journal a introdus de mult timp o taxa pentru accesarea continutului sau online. La randul sau, New York Times a introdus o taxa pentru continutul de pe site-ul sau, in martie 2011, si a lansat, in octombrie 2011, un site dedicat abonatilor la Boston Globe, un alt titlu din cadrul aceluiasi grup.

Citeste si:
InternetCorp lansează Green Start-Up, publicație bilingvă dedicată...
InternetCorp lansează Green...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.