Gigantul IT Google a inceput promovarea unui sistem de articole in format web de tip AMP (sistem accelerat de accesare a paginilor mobile), prin care continutul vizualizat de pe dispozitive mobile va fi incarcat mult mai rapid, initiativa fiind sustinuta de agentiile de presa.

O mare parte a celor mai mari agentii de presa sustin initiativa Google. Astfel, gigantul IT a inceput promovarea unui sistem de articole in format web prin care paginile accesate de pe dispozitivele mobile se vor incarca mult mai rapid.

Articolele codificate in conformitate cu liniile directoare ale initiativei Accelerated Mobile Pages (sistem accelerat de accesare a paginilor mobile) apar intr-o rubrica anume din rezultatele motorului de cautare Google. Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta facilitate va permite publicului sa acceseze pagini care se incarca "uluitor de rapid". Cu toate acestea, facilitatea ar dezavantaja site-urile care nu opteaza pentru aceasta modalitate.

Directorul executiv al Google, Sundar Pichai, a declarat pentru publicul din Paris ca firma sa doreste sa protejeze noile organizatii de un anumit tip de atacuri informatice, numite DDoS. Aceste tipuri de atacuri informatice implica un hacker sau un virus care "inunda" un site cu trafic pentru a-l aduce offline, tintind de obicei calculatoare virusate pentru a sprijini forta atacului, informeaza MEDIAFAX.

Proiectul AMP a fost anuntat prima data in octombrie 2015, moment in care zeci de site-uri au declarat ca doresc sa faca parte din acesta. Google a dezvaluit ca lista s-a marit, intre timp ajungand la mai mult de 160 de furnizori de stiri la nivelul Europei. In plus, alte noi site-uri din SUA, Brazilia, Japonia, Indonezia si Mexic au anuntat ca vor face parte din proiect, Google precizand ca exista planuri de a extinde proiectul AMP.

Platforma de blog Wordpress a permis, de asemenea, utilizatorilor sai sa isi traducã paginile in mod automat in format AMP. Paginile de tip AMP se incarca pe smatphone-uri si tablete de 4 pana la 10 ori mai rapid decat cele in format clasic HTML. Mare parte a codului Javascript, folosit in mod normal in paginile web clasice este absent, astfel incat incarcarea articolelor va consuma mult mai putin bateria gadget-ului.

Citeste si:
Un nou design și tehnologii inovatoare în timpul dușului
Un nou design și tehnologii...

Furnizorii mass-media vor putea utiliza in continuare aceleasi retele de publicitate ca inainte, dar nu vor mai putea folosi anumite tipuri de reclame. Initiativa ar putea parea o constrangere pentru cei care foloseau sisteme de blocare a reclamelor pentru a mari viteza de incarcare a paginilor, dar ajuta Google sa faca fata concurentei venite din partea Facebook. Reteaua de socializare promoveaza propria sa versiune de articole accesate rapid, "Instant Articles", care permite continutului unei terte parti sa se incarce mai rapid gazduind-ul pe serverele Facebook. BBC utilizeaza ambele versiuni, atat AMP, cat si Facebook, 65% din traficul BBC News provenind din articolele citite pe dispozitivele mobile sau tablete, potrivit directorului executiv al companiei, Robin Pembrooke.

AMP este gratuit si oricine poate adopta tehnologia fara a avea permisiunea Google, iar multe site-uri de stiri ar putea sa fie obligate sa foloseasca sistemul pentru a evita pierderea de trafic. Pe de alta parte, Sundar Pichai, directorul executiv al gigantului IT a invitat noile organizatii independente sa beneficieze gratuit de sistemul "Project Shield" care ofera protectie atacurilor informatice de tip DDoS, sistemul fiind folosit si de Google. Atacurile de tip DDoS devin o amenintare tot mai intalnita pentru site-urile noi, un astfel de atac ducand la prabusirea site-ului de stiri BBC in decembrie. Sistemul de protectie anti-DDoS folosit de Google utilizeaza tehnologia "proxy invers" care permite companiei sa identifice si sa opreasca "traficul nociv" inainte ca acesta sa ajunga pe calculatoarele companiilor respective.

Citeste si:
Importanța și etapele procesului de curățare a sistemului de...
Importanța și etapele...

Pentru a beneficia de aceasta protectie, noile organizatii vor trebui sa permita Google sa acceseze datele site-urilor respective. Google afirma ca va utiliza informatiile numai pentru a proteja companiile respective..


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.