Business19 Septembrie 201613:15

Lectura de 3 minute

 Afacerile mici sunt puse pe picioare cu eforturi extraordinare si, de cele mai multe ori, cu foarte putine fonduri. Fiecare antreprenor viseaza sa isi construiasca o companie care sa creasca de la an la an, sa se dezvolte si sa aduca profituri insemnate.
Insa nicio afacere nu vine cu costuri mici, iar antreprenorii de succes au descoperit modalitati surprinzatoare de a-si scadea cheltuielile, fara a taia salarii sau a-si limita resursele, relateaza Businessnewsdaily.com. Iata ce solutii au gasit si au aplicat cu brio in gestionarea afacerilor:

Au externalizat serviciile care le consumau timp si bani

Externalizarea unor servicii le aduce beneficii incontestabile antreprenorilor. In primul rand, scapa de grija si timpul investite in administrarea acestor servicii, dar si de plata permanenta a angajatilor de care au nevoie doar pentru anumite proiecte. Spre exemplu, pentru un manager care are nevoie de o flota de autoturisme este mult mai la indemana sa apeleze la un leasing operational pentru persoane juridice. Dupa cum observi, acesta le aduce antreprenorilor beneficii greu de refuzat si o reducere semnificativa a costurilor.

Au devenit maestri in arta negocierii

Cel mai bun moment pentru antreprenori sa isi negocieze pachete de oferte mai avantajoase este la inceputul anului, insa exista solutii care pot fi aplicate cu succes si in timpul anului. Multi distribuitori prefera sa lase la pret decat sa piarda un client fidel, asa ca ai sanse mari sa prinzi un contract mai avantajos.

Au angajat interni

Cand angajezi interni, este un castig de ambele parti: ei capata experienta in campul de munca, iar tu le poti delega o parte din atributiile mai usoare si costul cu salariile lor este mai redus. Singurul dezavantaj este ca internii vor avea nevoie de o perioada de training, mai ales daca urmeaza sa lucreze cu niste programe sau proceduri cu care nu sunt familiarizati.

Au investit in publicitate si marketing

Consumatorii trebuie sa iti auda mesajul, in medie, de sapte ori inainte sa se gandeasca daca sa iti cumpere sau nu produsul. Publicitatea inghite rapid multi bani, insa este singura ta sansa de a concura cu succes pe piata si de a-ti face produsele cunoscute, scrie Moneycrashers.com. Prezenta pe retelele sociale este intotdeauna binevenita, intrucat consumatorii nu se mai raporteaza doar la produs, ci au nevoie sa simta ca brandul vorbeste pe limba lor si ca se identifica cu el.

Au facilitat comunicarea la distanta

Calatoriile in interes de serviciu, pentru a participa la sedinte, consuma foarte multe resurse. Poti salva timp si bani daca organizezi conferinte online pentru a lua legatura cu oamenii aflati in mai multe orase sau tari, decat sa faci un drum cu avionul.

Si-au redus costurile cu chiria

Unul dintre cele mai mari costuri ale unei afaceri vine din plata chiriei pentru un sediu. Indiferent de ce profit reusesti sa obtii intr-o luna, chiria trebuie platita. Potrivit AmericanExpress.com, exista trei strategii cu ajutorul carora poti reduce acest cost:
  • Daca domeniul de activitate iti permite, lasa-ti angajatii sa lucreze de acasa si renunta la a avea un sediu mare.
  • In cazul in care nu ai foarte multi angajati, abordeaza o afacere care are deja inchiriat un spatiu, dar nu are suficient de multi oameni pentru a-l folosi in intregime si iti poate elibera cateva birouri.
  • Incearca sa renegociezi o oferta mai buna cu proprietarul.

Nu arunca banii pe lucruri de care nu au nevoie

Poate parea o strategie evidenta, insa aproape in orice companie exista anumite lucruri care sunt cumparate din obisnuinta, mai degraba decat de nevoie. Zeci de teancuri de foi pentru o imprimanta pe care o folosesti din cand in cand, duzine de pixuri, cand comunicarea si notitele sunt facute pe calculatoare, cerneala pentru imprimanta sau pahare de unica folosinta, cand toti angajatii au deja cana lor preferata din care isi beau cafeaua.

Indiferent de cat de mica ti se pare suma pe care o vei economisi la sfarsitul lunii, gandeste-te ca acei bani erau folositi in mod necorespunzator, iar la finalul unui an, bilantul va arata mult mai profitabil. Un bun afacerist stie cand si unde este cazul sa stranga cureaua, pentru a avea mai multi bani de cheltuit pe resursele care le aduc clienti si, implicit, venituri mai mari.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.