Companiile care investesc in tehnologie se dezvolta mai rapid si au mai mult succes. De ce sunt mereu cu un pas inaintea competitorilor.

Tehnologia sa dezvoltat ametitor de rapid in ultimele decenii, iar multe dintre aceste inovatii au oferit companiilor atat o poarta noua de acces spre public, cat si modalitati noi de asi vinde produsele mai repede si mai multor clienti, dar au si inlesnit procesul de productie, facilitand eliminarea costurilor inutile, scrie Forbes.com.

Este usor de inteles de ce managerii petrec ore intregi pentru a gasi cele mai bune tehnologii care ii pot ajuta sa creasca productivitatea si eficienta companiilor pe care le conduc. Beneficiile pe care le au companiile care investesc in tehnologie nu se traduc doar prin rezultate anuale mai bune. Tehnologia le ajuta sa ramana relevante pe piata pe care activeaza si sa se mentina mereu cu un pas inaintea competitorilor.

In Romania, companiile au inceput sa investeasca mai mult in campanii de marketing online, dar si sa isi directioneze banii si spre serviciii de tipul end-to-end, adica spre dezvoltarea de software sau infrastructura, potrivit Zitec. Un bun exemplu sunt companiile care au sediile in Novo Park si West Gate, parcuri detinute de Liviu Tudor. Acestea au inteles importanta si beneficiile aduse de investitiile in tehnologie si de sondarea pietei pentru a gasi solutii inovatoare pentru tipul de activitate pe care il practica.

Avantajele pe care le aduce automatizarea variaza si se reflecta asupra intregii activitati a companiei. Tech.co a identificat sapte beneficii majore:

Viteza

Tehnologia noua iti permite sa faci lucrurile mai rapid si sa cresti volumul de productie, cu costuri minime. Daca timpul inseamna bani, atunci companiile care isi eficientizeaza procesele de productie, distributie, vanzare si evaluare a rezultatelor au profituri mai mari si reusesc sa isi creasca anual cifra de afaceri.

Eficienta

Progresele in tehnologie au ca rezultat eficientizarea si diminuarea erorilor umane. De asemenea, companiile pot incepe sa isi asume volume mai mari de lucru si sa raspunda astfel cerintelor de pe piata. De exemplu, daca ai o afacere care se ocupa cu furnizarea serviciilor de curatenie pentru alte companii, investitia intr-o tehnologie sau o aparatura de ultima generatie le poate usura munca angajatilor si ii poate ajuta sa faca mai mult depunand mai putin efort ca inainte.

Inovatie

O companie inovatoare reuseste mai mult decat sa fie cu un pas inaintea competitorilor. In general, firmele preocupate de ultimele tehnologii au o reputatie buna si sunt vazute drept companii profesioniste si interesate nu doar de profit, ci si de bunul mers al afacerii si bunastarea angajatilor.

Competitie

Pentru a face fata competitiei, este nevoie ca managerii sa fie in permanenta preocupati de identificarea si implementarea unor tehnologii, metode sau strategii pe care altii nu le au. Asta ajuta compania sa se pozitioneze diferit pe piata sau sa patrunda catre un public la care nu avea acces inainte. Este suficient sa te gandesti la ce a insemnat pentru companii aparitia vanzarilor online pentru a-ti da seama de potentialul urias pe care l-au descoperit firmele care au profitat inca de la bun inceput de asta si si-au facut site-uri.

Expansiune

Unul dintre scopurile oricarei companii de succes trebuie sa fie acela de a se extinde si de a patrunde pe alte piete. Insa, pentru a atinge acest obiectiv, este necesara o constanta preocupare si investitie in tehnologie. Spre exemplu, companiile care isi deschid filiale intr-un oras nou trebuie sa gaseasca cea mai buna metoda pentru a asigura transportul bunurilor sau functionalitatea serviciilor, astfel incat sa opereze cu aceeasi eficienta.

Reducerea costurilor

Se spune ca trebuie sa cheltuiesti bani, daca vrei sa faci bani. Investitiile in automatizare pot fi destul de costisitoare, insa efectele benefice se observa rapid. Amortizarea costurilor unei tehnologii performante poate dura intre cateva luni si cativa ani, insa, ulterior, vei avea nevoie doar sa o aduci la zi cu diferite upgrade-uri.

Usurinta comunicarii

Tehnologia a facut comunicarea extrem de facila, iar informatiile sa fie transmise in timp real, cu costuri minime de resurse, scrie Smallbusiness.com. Asa au aparut afacerile care se ocupa cu predarea cursurilor lingvistice online, serviciile de livrare prin curier in doar cateva ore, de taximetrie sau de catering. Iar singura metoda prin care o companie poate raspunde nevoilor urgente ale oamenilor este sa se asigure ca face tot ce poate pentru a fi vizibila, pentru a-si crea o reputatie buna si a avea la dispozitie tehnologia necesara pentru a face fata.
Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

Asadar, pentru orice companie care vrea sa fie prima in domeniul sau de activitate, investitiile in tehnologie sunt un lucru obligatoriu atat din punct de vedere intrinsec, cat si pentru a-si consolida reputatia. O firma preocupata de cele mai bune metode pentru a-si dezvolta afacerea si proteja, in acelasi timp mediul, de exemplu, se va bucura de mai multa mediatizare si o imagine buna, asa ca toti managerii ar trebui sa se alinieze acestor reguli.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.