Piata de peste si fructe de mare din Romania este pe un trend ascendent incepand cu 2013, conform estimarilor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania si dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Conform unui studiu realizat de Romfood Trading, in ultimul an (ian. – dec. 2015) cresterea pietei de produse din peste si fructe de mare a fost de 3%, piata ajungand la o valoare de 350 milioane euro.

„Sunt semne bune pe piata de peste si fructe de mare din Romania. Romanul nu este inca un mare amator al produselor de peste si suntem mult in spatele Spaniei, Frantei sau Italiei, liderii europeni. Totusi, cresterea constanta pe care am remarcat-o in consumul de peste in ultimii trei ani reprezinta un semn bun. Cresterea veniturilor salariale din ultimii ani, noile trenduri de consum, dezvoltarea distributiei si scaderea TVA-ului la alimente de la 24% pana la 9% de la 1 iunie 2015 sunt cauzele principale pentru cresterea consumului de alimente in general, si de peste si fructe de mare in special. Pestele este in continuare in urma consumului de carne de pui si porc, ca si volum, dar ca valoare piata pestelui este aproape”, declara Cristian Darmanescu, Director General Romfood Trading.

La cresterea pietei contribuie, din punctul de vedere al cererii, si consolidarea la nivel local al unui mega-trend global referitor la cultivarea unui stil de viata sanatos si al unei alimentatii echilibrate. Din ce in ce mai multi consumatori considera pestele in general, si pestele salbatic in special, ca fiind esential pentru o dieta echilibrata. „Pestele salbatic care ajunge in Romania vine din toate colturile lumii, din cele mai bune zone de pescuit. Noi la Alfredo alegem cu atentie tarile si apele unde cresc cei mai buni pesti, de la ton la somon, si unde se practica pescuitul responsabil. Noi aducem peste salbatic din Pacific, Atlantic sau Mediterana."
, declara Cristian Darmanescu, Director General Romfood Trading. „La Alfredo credem ca este foarte important sa incurajam alimentatia sanatoasa in Romania, iar viziunea noastra este sa crestem consumul de peste la doua mese pe saptamana in fiecare familie din Romania”.

Dezvoltarea comertului modern a contribuit de asemenea la cresterea pietei, prin deschiderea de hipermarketuri si supermarketuri, dar si prin importanta data produselor de pescarie prin crearea de raioane de prezentare speciale. Cresterea gamei de produse de pescarie comercializata in Romania, care a ajuns la o varietate similara cu pietele mature, este si ea o cauza de crestere a pietei: de la sprot care este comercializat la raft cu 7 - 8 lei/kg, pana la tonul rosu proaspat care ajunge la 120 - 130 lei/kg la raft. Potrivit estimarilor Romfood Trading, volumele cele mai mari in vanzarile de peste la nivelul pietei le inregistreaza macroul. Din punct de vedere valoric insa, campion este somonul.

Referitor la actiunile de promovare din ultimii ani, se poate observa o intensificare a acestora. Alaturi de hipermarketuri si supermarketuri, principalii jucatori din piata au promovat in ultimii ani din ce in ce mai mult categoria, prin actiuni atat ATL cat si BTL, de la campanii de imagine pana la campanii de produs si de reduceri, de la campanii de publicitate, pana la promotii, campanii de PR si social media.

Citeste si:
Cristina Cioran a rămas o mamă singură. Cine o ajută cu creșterea...
Cristina Cioran a rămas o...

Potrivit unui comunicat remis 9am, din punctul de vedere al ofertei, piata locala de peste este in curs de consolidare. Este o piata cu 5 jucatori principali care au cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro pe an, Romfood Trading fiind unul dintre acestia.

Principalele segmente de piata sunt pestele congelat si pestele proaspat. Ultimii ani au adus o crestere a segmentului fructelor de mare, dar acesta este inca in faza de initiere. Sursa principala de aprovizionare in piata este importul, productia autohtona fiind in continuare la un nivel relativ redus.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), brand creat de Cristian Darmanescu si Daniel Nistor si lansat in anul 2013.

Citeste si:
Vești bune pentru clienții Hidroelectrica
Vești bune pentru clienții...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.