Business5 Noiembrie 201516:14

Lectura de 2 minute

Moody’s a retrogradat cu o treapta ratingul grupului Volkswagen pentru datoriile pe termen lung, la nivelul A3, cu perspectiva negativa, din cauza riscurilor pentru reputatia si profitabilitatea producatorului auto german provocate de amplificarea scandalului legat de emisiile poluante.

Ratingul pentru datoriile pe termen scurt a fost redus de asemenea cu o treapta, de la nivelul Prime 1 la Prime 2, se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara.

"Retrogradarea reflecta riscurile sporite pentru reputatia si profitul Volkswagen legate de noile nereguli dezvaluite de grup in cazul emisiilor de dioxid de carbon si nivelul consumului de carburant ale unor modele, precum si noile acuzatii aduse de Agentia de Protectia Mediului din SUA referitoare la instalarea de dispozitive ilegale pe unele modele Audi, Porsche si Volkswagen", a declarat Yasmina Serghini, analist la Moody’s.

Volkswagen a recunoscut marti seara ca exista nereguli legate de emisii si consum in cazul a 800.000 de automobile ale grupului comercializate in Europa, inclusiv unele pe benzina.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat miercuri ca toate vehiculele grupului Volkswagen , indiferent daca sunt alimentate cu benzina sau motorina, trebuie testate pentru consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon si oxid de nitrogen.

Citeste si:
Scandal in fata casei lui Ion Iliescu. Politistii Sectiei 1 au...
Scandal in fata casei lui Ion...

Analistii considera ca extinderea scandalului poate afecta consumatorii care pana acum nu au luat in serios manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, ceea ce poate avea impact real asupra vanzarilor.

Producatorul auto german a anuntat ca emisiile de dioxid de carbon generate de 800.000 de automobile ale grupului au fost subestimate si a suplimentat cu 2 miliarde de euro costurile estimate ale scandalului.

Volkswagen a dezvaluit in septembrie ca 11 milioane de automobile din intreaga lume au instalate softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor, scrie MEDIAFAX.

Scandalul declansat pe 18 septembrie nu a avut un impact semnificativ asupra vanzarilor grupului, chiar daca Volkswagen a fost singurul producator auto german care a raportat un declin al inmatricularilor auto in Germania, in octombrie.

Citeste si:
Raed Arafat, despre tragedia de la Colectiv: Nu stiu ce greseli am...
Raed Arafat, despre tragedia...

Agentia americana pentru Protectia Mediului a anuntat luni extinderea investigatiei in cazul grupului auto Volkswagen, acuzat ca a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor si la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi si Porsche. Suspiciunile se refera la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi si alte marci ale grupului VW vandute in Statele Unite incepand cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016.

Volkswagen a respins noile acuzatii ale autoritatilor americane. In trimestrul al treilea, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costului rechemarii in service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, pentru eliminarea softurilor ilegale.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.