"Piata nu a confirmat asteptarile noastre. Oamenii nu au ajuns in situatia in care simt nevoia sa aiba un automobil electric pentru folosinta zilnica. Cumparatorii trebuie sa simta nevoia sa treaca la modelele electrice", a declarat Jerome Stoll, directorul la Renault, scrie MEDIAFAX.
Piata nu a confirmat cererea anticipata de producatori, cumparatorii fiind nemultumiti de autonomia redusa si de preturile mai mari decat in cazul automobilelor alimentate cu benzina sau motorina.
Exceptie face segmentul de lux. Liderul pietei, BMW, a majorat in acest an productia automobilului de oras i3 datorita numarului de comenzi care a depasit estimarile.
Tesla Motors a anuntat in aceasta luna ca cresterea vanzarilor sedanului Model S a fost limitata doar de numarul bateriilor disponibile.
"Majoritatea celor care cumpara vehicule electrice tind sa fie cumparatori premium, intrucat masinile nepoluante sunt mai scumpe. Cumparatorii prefera sa opteze pentru branduri premium ca Tesla sau BMW, decat pentru un producator de masini de serie, ca Renault, care trebuie sa justifice pretul mai mare al vehiculelor electrice" a explicat Sascha Gommel, analist la Commerzbank in Frankfurt.
In Germania, cea mai mare piata auto din Europa, la inceputul acestui an erau in circulatie circa 12.200 de vehicule electrice, dintr-un total de 43,9 milioane de masini inmatriculate, conform datelor oficiale. Numarul vehiculelor electrice reprezinta doar 0,1% din cele 1 milion de automobile de acest tip pe care cancelarul german Angela Merkel vrea sa le vada in circulatie pana la sfarsitul acestui deceniu.
Volkswagen a anuntat in septembrie anul trecut ca intentioneaza sa ofere la vanzare pana la 40 de modele electrice sau hibrid, pana la sfarsitul lui 2014. BMW, care va lansa in iunie automobilul sport hibrid i8, a introdus pe piata modelul i3 in noiembrie anul trecut, iar in aprilie a anuntat ca majoreaza poroductia cu 43%.
Directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat in septembrie ca alianta va rata tinta fixata pentru 2016, a unor vanzari de 1,5 milioane de masini electrice pe an. Cei doi producatori auto au un buget pe termen mediu de 4 miliarde de euro pentru dezvoltarea de modele electrice.
Descoperă colecția secretă de Dacii la Titu
Renault a livrat anul trecut 19.093 de automobile electrice, dintr-un total de 2,63 milioane de autoturisme si vehicule comerciale usoare. Gama de vehicule electrice a producatorului francez include automobilele Zoe si Fluence ZE, o versiune a modelului van Kangoo si modelul de oras cu doua locuri Twizy.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Uneori prieteniile încheiate dor mai tare decât despărțirile romantice
Sursa: garbo.ro
-
Cum arăta Denise Rifai la începutul carierei sale în televiziune. Vedeta este...
Sursa: kudika.ro