Business 5 Mai 2014 17:16
Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au scazut cu 7,4% in aprilie, la 4.292 unitati, dupa ce in primele trei luni ale anului au crescut chiar si cu peste 25%, in timp ce piata germana a inregistrat in aprilie primul declin din ultimele cinci luni, de 3,6%, la 274.097 masini.

Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,6% in aprilie, neschimbata fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Dintre cele 33 de marci analizate de Oficiul de Inmatriculari Auto german, noua au consemnat cresteri ale vanzarilor in aprilie, in timp ce restul au raportat scaderi. Inmatricularile Dacia au urcat cu 3,1% in martie, dupa cresteri puternice in lunile ianuarie si februarie, cand avansul s-a situat la 25,4% si, respectiv, 17,7%, scrie MEDIAFAX.

Masinile din clasa compacta au ramas cea mai populara categorie, cu 25,6% din vanzari.

Marcile premium germane Audi, Mercedes si BMW au inregistrat scaderi ale inmatricularilor intre 2% si 6%, in timp vanzarile Porsche au crescut cu 22%, iar cele ale Volkswagen, liderul pietei, au coborat cu 4,9%. Nissan, Mazda si Jeep s-au numarat printre castigatorii lunii aprilie, cu cresteri ale inmatricularile variind intre 20% si 35%.

Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, vanzarile Dacia se afla inca in urcare, cu 7,6%, la 15.715 masini, in timp ce cota de piata a avansat la 1,6%, de la 1,5% in intervalul similar al anului trecut. Piata germana a crescut cu 2,9% in primele patru luni, la 985.850 autoturisme.

Vanzarile marcii Renault, controlata de grupul francez cu acelasi nume care detine si Dacia, au crescut cu 4,9% in aprilie, la 10.027 unitati, in timp ce in primele patru luni ale anului se afla in declin cu 0,7%, la 35.006 masini. Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.