Grupul PSA Peugeot Citroen va reduce la jumatate numarul de modele produse si va transforma automobilele "DS" ale Citroen intr-o marca separata, in incercarea de a reveni pe profit in urmatorii trei ani.

Peugeot, cel mai mare producator auto francez si al doilea din Europa, spera sa ajunga la o marja de profit operational de 2% din vanzari pana in anul 2018 si tinteste o profitabilitate de 5% in perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie. Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie si va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro in ultimii doi ani si jumatate, scrie MEDIAFAX.

Noua strategie se bazeaza pe reducerea numarului de modele produse la 26, de la 45 in prezent, precum si pe extinderea agresiva pe piete din afara Europei, finantata partial prin planul de recapitalizare in urma caruia compania va fi controlata de statul francez, compania chineza de stat Dongfeng Motor si familia Peugeot. Dongfen si guvernul francez vor contribui cu parti aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluand in schimb cate 14% din actiunile Peugeot, potrivit unui acord anuntat in luna februarie. Familia Peugeot va detine, dupa operatiune, 14% din titluri, fata de 25,5% in prezent.

Tavares a fost, pana anul trecut, director de operatiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.

"Grupul va continua sa repozitioneze cele trei marci, clarificand gama de modele. Reducerea numarului de modele va permite companiei sa acopere mai bine piata si sa imbunatateasca marjele de profit prin tintirea celor mai profitabile segmente", se arata intr-un comunicat transmis luni de Peugeot, care se refera la marcile Peugeot, Citroen si DS.

Citeste si:
6 metode prin care îți poți crește marja de profit
6 metode prin care îți poți...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Peugeot a fost una dintre princnipalele victime ale crizei economice din Europa, unde vanzarile de automobile au scazut in ultimii sase ani si au ajuns la minimul ultimilor 20 de ani. Cota de piata a companiei franceze in Europa a coborat anul trecut la 10,9%, fata de 12,8% in 2007. Dependenta ridicata de piata europeana, cu vanzari modeste in afara continentului, s-a dovedit a fi principala vulnerabilitate a companiei franceze.

Peugeot a inceput anul trecut in Franta un program de disponibilizari care vizeaza 11.200 de angajati, sau 17% din numarul total de salariati pe plan local, si a inchis o fabrica din apropierea Parisului. Compania a anuntat luni ca va reorganiza si operatiunile de vanzari, vizand triplarea afacerilor din China pana in 2020, in parteneriat cu Dongfeng Motor. De asemenea, Peugeot vizeaza sa treaca pe profit in Rusia si America Latina.

Anul trecut, Peugeot a realizat 42% din vanzari in afara Europei, fata de 38% in 2008. Fostul CEO al grupului, Philippe Varin, a promis in urma cu aproximativ 4 ani ca, pana in 2015, ponderea vanzarilor din afara Europei se va ridica la 50%, cu accent puternic pe China.

Citeste si:
Carlos „Șacalul” rămâne după gratii. Instanța a respins recursul...
Carlos „Șacalul” rămâne după...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.