Lansata in 2009 la un pret de aproximativ 2.000 de dolari, Tata Nano a fost prezentata drept automobilul care va motoriza masele in India.
Industriasul Ratan Tata a sugerat atunci ca, daca masina avea sa aiba succes pe piata autohtona, compania va dezvolta in termen de doi ani o varianta destinata pietelor din Europa si SUA.
Potrivit MEDIAFAX, modelul a trecut initial un test de siguranta in Marea Britanie, iar grupul Tata s-a aratat increzator intr-un rating de patru stele in sistemul NCAP.
Rezultatele testelor derulate in decembrie la centrul ADAC din Landsberg, Bavaria, ar putea pune insa probleme constructorului indian in ceea ce priveste ambitiile de a se extinde catre pietele dezvoltate.
Tata Nano a primit zero stele, dintr-un maxim de 5, in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti si copii, si nu indeplineste nici macar criteriile de baza in ceea ce priveste siguranta recomandate de Organizatia Natiunilor Unite, potrivit The Guardian.
Izbit de un perete din beton la viteza de 64 kilometri pe ora, modelul (cu volan pe dreapta) s-a rotit cu 150 de grade si a alunecat aproximativ doi metri spre stanga. Partea frontala a cedat "precum o cutie de carton" si s-a infasurat in jurul manechinului amplasat pe scaunul soferului, modelul nefiind dotat cu airbaguri. Roata din fata-dreapta a patruns prin podea si a zdrobit picioarele manechinului. Mana dreapta a manechinului a iesit printre parbriz si geamul din dreapta.
Inaintea testului, inginerii ADAC erau ingrijorati de consecintele simularii asupra manechinelor, noteaza The Guardian. Create pentru a imita structura corpului uman, un exemplar costa aproximativ 100.000 de euro, de 60 de ori mai mult decat un Nano.
Rezultatele testului nu au lasat loc de interpretare: manechinele vor putea fi reparate si utilizate in alte simulari, insa in cazul unui accident pasagerii de pe locurile din fata nu ar fi supravietuit. Modelul nu permite instalarea de scaune speciale pentru copii, astfel ca a primit zero stele si la aceasta categorie.
Dacia Spring a primit un rating de 5 stele în cadrul testelor Green...
Reprezentantii Tata Motors nu au comentat inca rezultatele simularii.
In pofida pretului scazut, Nano nu s-a ridicat la asteptarile grupului Tata in materie de vanzari. In 2011, The Economist scria ca fabrica din Sanand, provincia Gujarat, functioneaza sub capacitate. In luna octombrie a anului trecut, modelul a inregistrat vanzari de 2.500 unitati, fata de 10.000 in aprilie 2012.
Tata a lansat recent un model mai scump, denumit Nano Twist, in incercarea de a reporni vanzarile.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro