Ford Australia inregistreaza costuri duble fata de cele din Europa si de patru ori mai mari decat la diviziile din Asia, a declarat joi presedintele diviziei australiene a Ford, Bob Graziano, citat de Bloomberg.
Potrivit MEDIAFAX, el a anuntat ca 1.200 de angajati de la fabricile din Melbourne si Geelong isi vor pierde locurile de munca indepand din luna octombrie a anului 2016.
Cele trei companii care produc automobile in Australia - Toyota, General Motors si Ford - se confrunta cu probleme severe dupa aprecierea cu 28% a dolarului australian fata de yen in ultimele 12 luni, evolutie care a sprijinit vanzarile masinilor de import, devenite mai ieftine in raport cu cele produse pe plan local. Totodata, aprecierea monedei a determinat scaderea vanzarilor la export.
Plecarea Ford ameninta viabilitatea intregii industrii auto ausraliene si reprezinta o lovitura pentru premierul Julia Gillard, al carei Partid Laburist a pierdut suprematia in sondaje inaintea alegerilor programate pentru luna septembrie.

"Productia australiana nu se poate mentine pe linia de plutire. Avand in vedere costurile ridicate cu forta de munca, nu putem concura cu tarile caracterizate de costuri mai mici, in special cele din Asia. Evolutia ratei de schimb valutar accentueaza pierderea competitivitatii economice in Australia", comenteaza un analist Moody's din Sydney.
Ford a inceput productia la Geelong in 1925, primul automobil asamblat fiind "Model T".
Ford este cel mai mic producator de automobile din Australia, insa inchiderea fabricilor locale ale companiei ar putea da startul unui "efect de domino" la nivelul industriei auto, care ar putea deveni prea mica pentru a-si sustine propria retea de furnizori, a declarat recent Jac Nasser, presedinte al BHP Billiton, cel mai mare grup minier la nivel mondial, si fost director general al Ford.
Ciolacu: Prioritatea noastră este să luăm măsuri care să apere...

Graziano, seful Ford Australia, a afirmat ca productia locala nu mai este viabila pe termen lung.
"Produsele realizate local continua sa fie neprofitabile, in timp ce produsele pe care le importam genereaza profit", a afirmat el.
Industria auto din Australia asigura peste 45.000 de locuri de munca la nivel national, potrivit asociatiei patronale locale, care avertizeaza ca retragerea Ford va avea implicatii grave pentru firmele si companiile din reteaua de furnizori. Alte 250.000 de locuri de munca sunt derivate din activitati conexe.
Inchiderea fabricilor Ford reprezinta un nou semnal al deteriorarii situatiei de pe piata fortei de munca din Australia, pe fondul aprecierii monedei nationale in ultimii ani, care a scazut competitivitatea industriilor expuse la comertul international.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Flip se extinde internațional - startup-ul de telefoane SH ajunge în Bulgaria
Sursa: start-up.ro
-
eMAG: livrarea last mile a evitat emiterea a 142 tone de CO2
Sursa: green.start-up.ro
-
Cei mai mari producători de înghețată din România: cine sunt și ce vânzări au...
Sursa: retail.ro
-
Încotro se îndreaptă piața AeRO (BVB)?
Sursa: futurebanking.ro
-
Analiză OVES Enterprise: Doar 5% din toate proiectele de digitalizare...
Sursa: wall-street.ro
-
Vitamina E: surse de vitamine E și importanța acesteia în organism
Sursa: kudika.ro
-
Trusa de medicamente pentru vacanță a copilului. Ce luăm cu noi în bagaj...
Sursa: garbo.ro