Orice antreprenor, fie el la început de drum sau cu o afacere de milioane, dorește să treacă la următorul nivel. Evoluția face parte din proces sau, mai bine zis, din succesul unui business pe termen lung. De aceea, orice antreprenor trebuie să aibă un as în mânecă, o serie de strategii eficiente pe care să le implementeze cu succes. Ne-am gândit să îți prezentăm 5 dintre acestea, dar și cum le poți aplica pentru afacerea ta, pentru a obține rezultate scalabile.


  1. Adaugă noi produse și servicii în mixul de marketing

O etapă firească, însă nu atât de simplă în evoluția unei afaceri, este să-și mărească paleta de servicii și produse pe care le oferă. Dacă deții un business la început de drum, această strategie pe cât de eficientă pare, pe atât de bine trebuie implementată pentru a da roade.

Pentru început, trebuie să găsești tipul de produse și servicii de care publicul tău țintă are nevoie, dar și cât de mult ar fi dispus să plătească pentru acestea. Apoi, în funcție de rezultatele obținute, îți vei da seama dacă firma ta poate suplini cererea, dar și să facă profit în același timp.

Dacă ai descoperit că această strategie va fi cu adevărat eficientă pentru compania ta, însă momentan nu dispui de resursele financiare necesare, nu trebuie să o tai neapărat de pe listă. Poți apela la un credit pe firmă, special pentru IMM-uri și nu numai, care să-ți furnizeze banii necesari pentru investiție. Poți aplica exclusiv online în doar zece minute, iar aprobarea o primești în maxim 24 de ore. În acest mod, nu doar că vei economisi timp cu aplicarea, ci te vei bucura de suma de bani dorită în timp util. În plus, dobânda DAE pentru un astfel de credit este foarte prietenoasă, de aproximativ 2% pe an, iar rata poate fi amânată oricând pentru 30 de zile, fără alte costuri suplimentare.

Retail jobs

  1. Orientează-te către noi consumatori sau locații

Dacă ai un business online, atunci locațiile fizice poate nu își au rostul, însă orientarea către noi piețe sau nișe ar trebui să fie pe lista de priorități. Chiar dacă inițial afacerea ta a cunoscut succesul într-un anumit oraș sau pe o anumită nișă, evoluția presupune și orientarea către noi orizonturi.

Ideea de bază a acestei strategii este să câștigi noi consumatori și să îți resetezi întregul business. Acești noi consumatori pot fi persoane din diferite segmente de public (pe care nu le-ai luat în calcul până acum), din diferite domenii de activitate, inclusiv din alte orașe sau țări.

Iar dacă deții o afacere cu locații fizice, precum fast-food, retail sau altele, deschiderea unor noi magazine va fi o etapă necesară într-un anumit punct în evoluția afacerii.

Citeste si:
5 soluții pentru a-ți crește afacerea
5 soluții pentru a-ți crește...

  1. Vinde mai multe produse sau servicii clienților existenți

În antiteză cu punctul anterior, dacă nu ești pregătit să explorezi noi locații sau un alt tip de public, te poți focusa pe cel existent. Fă o cercetare amănunțită asupra bazei de clienți și descoperă care segment are potențial mai mare de cumpărare. În urma acestei cercetări, rezultatele obținute le poți transpune într-o strategie de marketing sau de vânzare customizată pentru respectivul public țintă.

Alocarea resurselor este foarte importantă, iar îndreptarea unui buget mai mare de marketing către un public cu potențial ridicat de cumpărare îți poate crește considerabil profitabilitatea businessului.

Implementată corect, această strategie îți poate crește considerabil cererea produselor și implicit cantitatea de materie primă necesară. Dacă te afli într-o astfel de situație, dar n-ai resursele financiare pentru a susține cererea crescută subit, poți apela la un credit pentru capital de lucru sau investiții. Procesul de aplicare este 100% online și durează doar câteva minute. Pe lângă materia primă, poți folosi suma împrumutată și pentru achiziționarea de echipamente, vehicule sau stocuri de marfă, astfel încât afacerea ta să evolueze armonios, iar tu să te poți bucura de acest proces fără grija banilor.

Citeste si:
Bogdan de la Ploiești se mută definitiv în Elveția! Ce afacere își...
Bogdan de la Ploiești se mută...

  1. Explorează noi metode de promovare

În contextul actual, un business fără o promovare pe măsură nu poate supraviețui mult timp pe piață, dată fiind concurența într-o continuă creștere. De aceea, este foarte important să găsești canalele potrivite, unde publicul tău țintă își petrece o mare parte din timp, și să le exploatezi la capacitate maximă. Fie că vorbim de rețelele sociale, fie de Google Ads, YouTube, articole de specialitate sau altele, important este să creezi conținut interesant și interactiv.

Astfel, indiferent că ai o afacere în industria construcțiilor, a automobilelor sau în zona de beauty, internetul îți poate fi cel mai bun prieten în generarea de vânzări și vizibilitate, atât timp cât îl folosești în mod înțelept. O echipă de specialiști în marketing îți poate scoate afacerea din anonimat în doar câteva luni, așa că nu exclude această strategie din lista de priorități!

Citeste si:
Cu ce sumă și-a început Denisa Tănase afacerea cu parfumuri! I-a...
Cu ce sumă și-a început...

  1. Achiziționează o altă companie complementară

Dacă ai un business stabil, însă vrei o extindere rapidă, atunci achiziționarea unei alte companii poate fi strategia perfectă. Chiar dacă ai nevoie de un capital generos pentru a face o asemenea mișcare, vei obține numeroase beneficii.

Practic, îți vei crește instant cota de piață, vei penetra noi piețe și îți vei diversifica semnificativ portofoliul de produse și servicii. În plus, un nou business vine la pachet cu o clientelă deja câștigată, dar și cu un sistem de funcționare pus la punct, ceea ce îți ușurează considerabil munca.

Achiziția unei alte companii poate fi o strategie bună chiar și atunci când dorești să te extinzi într-o nouă locație sau țară, dar nu ai contactele și notorietatea de brand necesare pentru a reuși.

Citeste si:
Ciucă: Fermierii români au nevoie de ajutor, pentru ca legislația...
Ciucă: Fermierii români au...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 13 Mai 2022 - 01 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.