In raspunsul pe care Ministerul Finantelor Publice l-a formulat la interpelarea pe care deputatul liberal a adresat-o in Parlament se precizeaza faptul ca veniturile obtinute de persoanele fizice care realizeaza transport privat prin aplicatia UBER beneficiaza de un tratament fiscal care nu este diferit de cel aplicabil veniturilor obtinute de angajatii altor societati de taximetrie.

Potrivit uui comunicat remis 9am, Pirtea sustine ca libera concurenta si competitivitatea sunt principii care regleaza uniform piata europeana a serviciilor de transport in sistem de taximetrie si transport persoane rideshare, iar specificul de operare comerciala a celor doua tipuri de societati fac posibile diferente de costuri, reflectate in tarifele finale aplicate. Cu toate acestea, toate societatile platesc impozit pe profit, reglementat de Codul fiscal, iar toti angajatii acestor societati, indiferent ca sunt de taximetrie sau de ridesharing, platesc impozite similare, reglementate de Codul muncii, adauga liberalul.

"Nu este deloc indicat sa-i dezavantajam si sa-i blamam pe cei care presteaza servicii de transport in regim ridesharing, acuzandu-i de dumping, din cauza ca tarifele lor sunt uneori mai mici decat tarifele celor care presteaza servicii de taximetrie prin companii locale. Pentru aceste diferente de tarife nu sunt responsabili angajatii, ei platesc acelasi impozit pe veniturile din munca, precum angajatii societatilor de taximetrie. Pentru diferenta de tarife, provenita dintr-o structura a costurilor diferita in societatile clasice de taximetrie fata de societatile de transport rideshare, nu pot sa fie acuzati cei care isi exercita dreptul la munca. E important sa reafirmam ca dreptul la munca este asigurat in mod egal tuturor celor care activeaza in acest domeniu",
subliniaza vicepresedintele Camerei Deputatilor.