Business4 Octombrie 201713:51

Lectura de 3 minute

Ultimii ani au fost unii cu cresteri semnificative in domeniul bricolajului si se asteapta vanzari mari in continuare.

Se pare ca romanilor le place sa-si repare singuri diversele defectiuni din casa, dar si sa-si contruiasca singuri diverse lucruri de care au nevoie. Dovada vie a acestui fapt este cresterea pe care o inregistreaza afacerile din domeniul bricolajului de cativa ani incoace. In marile magazine de bricolaj, dar si online, vanzarile au crescut, iar cei din domeniu se asteapta ca trendul sa ramana pe panta ascendenta pe care se afla acum.

Piata a crescut cu 18 de procente intr-un an

Anul trecut, estimarile specialistilor au fost intrecute, iar cresterile au fost semificative. In 2016, piata locala de bricolaj a ajuns la 1,9 miliarde de euro, cu aproape 18% mai mult fata de anul anterior. In acelasi timp, potrivit companiei de cercetare InterBiz Reseearch&Consulting, in 2015, piata crescuse cu 13 procente fata de anul 2014. Aceeasi cercetare arata si ca 68% din vanzarile inregistrate in aceasta zona sunt produse ce au legatura cu domeniul constructiilor, o parte importanta este generata de produsele de gradina, iar diferenta este reprezentata de decoratiuni, mobila, textile, electronice si produse auto.

Magazinele de bricolaj au succes in mod special datorita ariei largi pe care o acopera, dar si a preturilor mici pe care le practica. Spre deosebire de magazinele specializate in vanzarea mobilierului, in magazinele de bricolaj produsele din aceasta categorie pot fi si de cateva ori mai ieftine. Totodata, faptul ca un asemenea magazin ii ofera clientului posibilitatea sa cumpere atat finisaje, cat si obiecte de decor pentru interior si exterior face din acest tip de afacere una care sa vizeze o categorie foarte larga de public. Practic, un client care tocmai s-a mutat in casa noua isi poate achizitiona aproape tot ce are nevoie dintr-un astfel de magazin, de la gresie, faianta, parchet si materialele necesare pentru montarea lor, trecand prin obiecte sanitare si ajungand la tablourile de pe peretii casei.

Afacerile din domeniul bricolajului par sa fie un pariu castigator in mod special pentru antreprenorii romani, piata fiind dominata de companii romanesti. Chiar daca pe piata activeaza numerosi jucatori straini, numele romanesti par sa faca legea in acest domeniu. Potentialul ridicat al acestei zone a determinat antreprenori care activau deja in aria constructiilor sa se concentreze mai mult pe zona bricolajului. Este cazul omului de afaceri galatean Cezar Rapotan, care dupa ce a vizat in mod special constructorii, acum se focuseaza pe bricolaj, investind recent 10 milioane de euro in deschiderea unui magazin in Iasi.

Citeste si:
Cea mai mare piata auto din lume, in declin pentru al doilea an la ran
Cea mai mare piata auto din...

In 2017, antreprenorii din bricolaj pariaza pe vanzari online

In tara noastra inca nu se fac cumparaturi online la nivelul altor state precum Marea Britanie sau Franta, insa este o tendinta in crestere. In zona magazinelor online de bricolaj, se asteapta o ascensiunea puternica. Tot mai multe branduri din aceasta zona aleg sa investeasca in platformele online, pentru a-si vinde produsele si prin intermediul site-urilor.

Anul trecut, vanzarile derulate prin intermediul magazinelor virtuale au totalizat 2,05 miliarde, in crestere cu 45% fata de 2015, fiind si cea mai importanta crestere din Uniunea Europeana, scrie Wall-Street.ro. Pentru 2017, se estimeaza o crestere cu 24%, iar aria produselor de bricolaj este una dintre cele in care se anticipeaza cresteri importante, acesta fiind si motivul pentru care retailerii din domeniu se axeaza pe vanzarile din online.

Citeste si:
GritSablare – Cum am devenit brandul numarul 1 in Romania si in Euro
GritSablare – Cum am devenit...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.