Companiile trebuie sa isi schimbe anul acesta strategiile, mai ales in raport cu angajatii si clientii, cei de care depinde succesul lor.

Profitul de la finalul anului, renumele din piata si numarul clientilor unei companii depind de felul in care aceasta se adapteaza la tendintele pietei, iar anul acesta este dominat, mai mult ca oricand, de atentia fata de angajati, dar si de o mai stransa colaborare cu propriii clienti. Este vital pentru o firma sa tina pasul cu trendurile si cu cerintele pietei, iar mai jos iti aratam cateva aspecte de care trebuie neaparat sa tina cont companiile in 2017, pentru a avea parte de un an de succes:

1. Eficientizarea unuia dintre cele mai importante departamente din companie. Cum se poate face

Fiecare departament dintr-o companie are un rol important, insa este evident ca unele sunt vitale in orice firma, indiferent de profilul ei, in vreme ce altele sunt specifice doar anumitor industrii. Unul dintre departamentele fara de care o companie nu si-ar putea asigura functionalitatea este, fara doar si poate, cel de resurse umane.

Este extrem de importanta eficientizarea acestui departament, pentru ca de el depinde gasirea si ofertarea celor mai buni specialisti din tara, orientarea profesionala si trainingul angajatilor asa incat fiecare dintre ei sa-si atinga adevaratul potential si sa creasca alaturi de companie. Citeste acest articol despre gestiunea resurselor umane pentru a afla cum poate o companie sa faca din departamentul de HR unul cu adevarat performant si care sa aduca in firma specialistii capabili sa duca inainte organizatia. Tot acolo vei afla ce inseamna consultanta in HR si cum poate ea sa imbunatateasca activitatea tuturor angajatilor.

Din fericire, in ultimii ani, departamantul de HR a inceput sa capete tratamentul pe care il merita, pentru ca si managerii au devenit mai constienti de importanta alegerii angajatilor potriviti, cat si de gestionarea mai buna a relatiilor dintre organizatie si individ.

Citeste si:
Astrologia ta personală: Descoperă căile cosmice către succes și...
Astrologia ta personală:...



2. Clientii multumiti pot deveni o carte de vizita, iar cei nemultumiti sunt capabili sa duca la o criza de imagine. Cum s-a schimbat rolul lor in ultimul an si ce e de facut

Companiile trebuie sa realizeze ca tratarea clientilor ca pe o entitate omogena si anonima va duce, incet si sigur, catre nemultumiri colective. Clientii au in prezent la dispozitie o multime de instrumente prin care pot recomanda sau se pot plange de serviciile unei companii, iar aceste reactii vor ajunge la un public larg. Ne referim, desigur, la platforme de rating concepute pentru diverse industrii – restaurante, hoteluri etc, dar mai ales la platformele de social media, unde o singura cronica negativa poate avea un efect de bulgare de zapada.

Efectul poate fi si in sens invers, o cronica pozitiva sau o mentiune pozitiva in social media poate deveni un mod de a atrage noi clienti. Cheia sta in tratarea fiecarui client cu maxima atentie, dar si in angajarea unei persoane care sa mentina comunicarea in aceste medii si care sa poata oferi raspunsuri si rezolvari prin intermediul acestor mijloace de comunicare. Daca organizatia in care lucrezi inca nu a facut tranzitia catre acest tip de customer service, compania va fi in scurt timp intrecuta de competitie; nu te poti impotrivi acestui curent, asa ca singura cale este sa i te alaturi, noteaza Forbes.

3. Imbunatatirea permanenta a serviciilor si racordarea lor la noile tehnologii devin vitale

Informatia circula foarte repede in prezent si orice serviciu nou aparut cu o oferta mai buna va deveni rapid un subiect de discutie. Nu este de ajuns sa fii in top in propriul domeniu, trebuie sa te mentii acolo imbunatatind mereu serviciile. Poate mai important ca niciodata este si sa folosesti noile tehnologii pentru a le crea clientilor o experienta mai placuta si mai simpla. Exista solutii tehnice pentru orice tip de domeniu, trebuie doar sa gasesti modul real prin care el poate imbunatati serviciul pe care il oferi.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

Acestea sunt doar trei dintre aspectele de care orice companie trebuie sa tina cont anul acesta, mai ales in contextul schimbarilor permanente care se produc in toate ariile.

Sursa foto: Konstantin Chagin/Shutterstock


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.