Orice antreprenor de succes stie ca unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faci dupa ce ti-ai deschis propriul business este sa te faci cunoscut.

Indiferent cat de bune ar fi produsele sau serviciile pe care le oferi, daca nu depui eforturi pentru a creste notorietatea companiei tale, businessul fie va esua, fie se va mentine cu greu pe linia de plutire, dar nu va scoate prea curand profitul anticipat, scrie Smallbusiness.

Insa, cand esti la inceput de drum si ai investit deja o suma semnificativa de bani doar pentru a-ti pune pe picioare afacerea, este posibil ca bugetul care iti mai ramane la dispozitie sa nu fie suficient pentru a filma reclame sau pentru a-ti pune numele pe panourile outdoor. Iata cateva metode care te vor ajuta sa te promovezi la inceput cu putini bani si pe care le poti pune in aplicare si singur:

Afisele, brosurile sau flyerele le spun oamenilor cine esti

Sa iti creezi propriile afise sau brosuri este mai usor decat crezi. Exista numeroase site-uri care iti pun la dispozitie, gratuit, template-uri atractive numai bune de folosit. Alege un slogan scurt sau o fotografie care sa iti reprezinte cat mai bine businessul, apoi printeaza cateva teancuri. Nu este nevoie sa alegi inca de la inceput dimensiunile, mai ales daca vrei sa economisesti timp si bani.

Alege sa printezi pe coli mari, pe care le poti decupa ulterior foarte simplu. O ghilotina te ajuta sa tai perfect teancuri groase de hartii intr-o varietate de forme si marimi, intr-un timp extrem de scurt. Astfel, vei obtine brosurile si afisele perfecte pentru tine, pe care sa le imparti apoi in zonele populate, precum gurile de metrou sau sa le pui in cutiile postale ale scarilor de bloc.

Promovarea in mediul online este obligatorie pentru un business de succes

Oricat de mult ai investi in publicitate, daca nu esti prezent in mediul digital iti va fi mult mai greu sa te remarci pe piata. In conditiile in care majoritatea oamenilor sunt nedezlipiti de smartphone, urmaresc branduri pe retelele de socializare si interactioneaza cu ele mai mult ca niciodata, strategia ta de promovare online este la fel de importanta precum calitatea produselor pe care le oferi. Un plan reusit de promovare digitala se bazeaza pe o comunicare transparenta, onesta si adaptata publicului tau tinta, scrie Openforum.

Citeste si:
Astrologia ta personală: Descoperă căile cosmice către succes și...
Astrologia ta personală:...

Cunoaste-ti competitorii si monitorizeaza-i constant

Cand iti stii foarte bine principalii competitori si le cunosti produsele sau serviciile, stii unde nu reusesc sa fie pe placul clientilor si unde ai oportunitatea de a veni cu ceva mai bun. Indiferent ca activezi pe o piata foarte nisata, in care exista doar cativa producatori, sau ai intrat intr-un domeniu larg si concurezi cu gigantii, trebuie sa fii mereu cu un pas inaintea concurentei, daca vrei sa te mentii la suprafata. Acest lucru te va ajuta sa iti dai seama ce lipseste de pe piata si ca businessul tau sa se faca remarcat drept acela care ofera ceva ce nu gasesti in alta parte.

Nu neglija feedbackul clientilor

Mai ales pentru o afacere aflata la inceput, feedback-ul clientilor sau al consumatorilor este extrem de important. In era digitala, reputatia unui business poate fi crescuta sau distrusa usor de experienta neplacuta a unui client, cu atat mai mult daca acesta este o persoana influenta in mediile de socializare. De aceea, este important sa nu neglijezi sugestiile si recomandarile celor care vin in contact cu afacerea ta si sa iti dai silinta sa le vii in ajutor ori de cate ori este posibil.

Citeste si:
Beneficiile serviciilor de internet fix pentru afaceri
Beneficiile serviciilor de...

Care dintre metodele de mai sus crezi ca este cea mai eficienta pentru a promova o afacere?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.