Reteaua MOL Romania s-a extins anul trecut cu sapte unitati noi, iar in 2016 sunt prevazute pentru deschidere alte 11 statii, trei fiind deja inaugurate la inceputul anului.

Anul 2015 a fost primul an in care a fost vizibila o revenire a cererii de carburanti in Romania, spune seful MOL Romania. "Din datele pe care le avem in Asociatia Romana a Petrolului, am vazut o revenire a volumelor de carburanti vandute pe segmentul retail, in 2015, pentru prima data dupa mai multi ani. Sigur ca este vorba de un ritm de doar cateva procente, 1-2%, dar vorbim de o tendinta de revenire care speram sa continue", a spus Daradics la ZF Power Summit, citat de MEDIAFAX.

Potrivit acesteia, o evolutie favorabila a pietei de carburanti in acest an este sustinuta de elemente cum ar fi cresterea economica relativ solida, ritmul de crestere a pietei auto cat si o revenire a unor sectoare economice si a proiectelor de infrastructura.

Ea a mentionat ca cel mai important element al anului trecut pentru MOL Romania a fost achizitia unei retele concurente, Agip, finalizata in luna februarie. Schimbarea elementelor vizuale de marca a retelei preluate a presupus o investitie de peste 5 milioane de euro. Luand in calcul si extinderea organica, reteaua de retail a companiei a urcat la peste 200 de unitati. Pe langa achizitia mentionata, MOL Romania a deschis anul trecut 7 statii noi, din care 6 pe noile segmente de autostrada.

Intrebata despre situatia cadrului fiscal si de reglementare in domeniul petrolier din Romania, Kinga Daradics a aratat ca sunt foarte importante predictibilitatea si stabilitatea cadrului legislativ, avand in vedere ca proiectele de investitii in domeniul energetic presupun costuri mari si perioade de recuperare indelungate.

"Daca ne uitam la ultimele date privind rata de inlocuire a rezervelor, nu prea putem spune ca este un trend favorabil. (...) Sunt foarte multe aspecte necesare: un cadru legislativ transparent, predictibil. In domeniul energetic, vorbim de ani daca nu decenii in privinta perioadei dupa care investitiile produc beneficii", a afirmat Daradics.

Vanzarile de retail ale MOL Romania au urcat cu 16% in volum in primele 9 luni ale anului 2015 comparativ cu acelasi interval al anului anterior.

Citeste si:
Prețul motorinei a ajuns sub pragul de 7 lei. Cât costă benzina în...
Prețul motorinei a ajuns sub...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.