Business22 Februarie 201616:31

Lectura de 2 minute

Reteaua MOL Romania s-a extins anul trecut cu sapte unitati noi, iar in 2016 sunt prevazute pentru deschidere alte 11 statii, trei fiind deja inaugurate la inceputul anului.

Anul 2015 a fost primul an in care a fost vizibila o revenire a cererii de carburanti in Romania, spune seful MOL Romania. "Din datele pe care le avem in Asociatia Romana a Petrolului, am vazut o revenire a volumelor de carburanti vandute pe segmentul retail, in 2015, pentru prima data dupa mai multi ani. Sigur ca este vorba de un ritm de doar cateva procente, 1-2%, dar vorbim de o tendinta de revenire care speram sa continue", a spus Daradics la ZF Power Summit, citat de MEDIAFAX.

Potrivit acesteia, o evolutie favorabila a pietei de carburanti in acest an este sustinuta de elemente cum ar fi cresterea economica relativ solida, ritmul de crestere a pietei auto cat si o revenire a unor sectoare economice si a proiectelor de infrastructura.

Ea a mentionat ca cel mai important element al anului trecut pentru MOL Romania a fost achizitia unei retele concurente, Agip, finalizata in luna februarie. Schimbarea elementelor vizuale de marca a retelei preluate a presupus o investitie de peste 5 milioane de euro. Luand in calcul si extinderea organica, reteaua de retail a companiei a urcat la peste 200 de unitati. Pe langa achizitia mentionata, MOL Romania a deschis anul trecut 7 statii noi, din care 6 pe noile segmente de autostrada.

Intrebata despre situatia cadrului fiscal si de reglementare in domeniul petrolier din Romania, Kinga Daradics a aratat ca sunt foarte importante predictibilitatea si stabilitatea cadrului legislativ, avand in vedere ca proiectele de investitii in domeniul energetic presupun costuri mari si perioade de recuperare indelungate.

Citeste si:
Ciolacu: „Avem tabloul complet al guvernării: PNL = FALIMENT!”
Ciolacu: „Avem tabloul...

"Daca ne uitam la ultimele date privind rata de inlocuire a rezervelor, nu prea putem spune ca este un trend favorabil. (...) Sunt foarte multe aspecte necesare: un cadru legislativ transparent, predictibil. In domeniul energetic, vorbim de ani daca nu decenii in privinta perioadei dupa care investitiile produc beneficii", a afirmat Daradics.

Vanzarile de retail ale MOL Romania au urcat cu 16% in volum in primele 9 luni ale anului 2015 comparativ cu acelasi interval al anului anterior.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.