Producatorul nipon de bere Asahi Group a oferit 2,55 miliarde euro (2,77 miliarde dolari) pentru achizitia operatiunilor europene ale companiei SABMiller, care includ marcile Peroni, Grolsch si Meantime.

Asahi dispune de o perioada de exclusivitate in privinta acestor marci, potrivit unui anunt al SABMiller. Anterior, Wall Street Journal a scris, citand surse, ca Asahi se apropie de achizitia marcilor Peroni si Grolsch, intr-o eventuala tranzactie care poate ajunge la 400 miliarde de yeni (3,5 miliarde dolari).

SABMiller vrea sa vanda cele doua branduri in contextul achizitiei companiei de catre Anheuser-Busch InBev. Tranzactia Anheuser-Busch InBev-SABMiller, evaluata la 108 miliarde dolari, ar crea un gigant al industriei berii cu o cota de aproximativ 30% pe piata mondiala. Preluarea, anuntata in noiembrie, a atras atentia autoritatilor de reglementare din Europa, SUA si alte piete, potrivit MEDIAFAX.

Printre companiile care si-au exprimat intentia de a cumpara s-au numarat si Thai Beverage, din Thailanda, precum si San Miguel Corp, din Filipine. O achizitie a marcilor Peroni si Grolsch ar fi cea mai mare de pana in prezent pentru Asahi in afara Japoniei. Desi compania domina piata nipona, la nivel global are o prezenta redusa.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.