18 Ianuarie 2016 , 14:58 in Business
Vanzarile Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7% in 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme si vehicule comerciale usoare, de la 511.379 in urma cu un an, potrivit datelor publicate luni de grupul francez Renault.

Dacia a inregistrat o crestere de 7,8% a vanzarilor de autoturisme, de la 474.623 de unitati in 2014 la 511.510 unitati. In cazul vehiculelor comerciale usoare, vanzarile Dacia au avansat cu 7,2%, de la 36.756 de unitati la 39.4010 unitati.

Vanzarile de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% in 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme si vehicule comerciale usoare, pe o piata care a avansat cu 1,6%. Cota grupului Renault pe piata globala a fost anul trecut de 3,2%, iar brandul Renault a ramas cel mai important brand francez la nivel mondial.

In Europa, grupul francez a profitat de avansul de 9,4% al pietei, inregistrand o crestere de 10,2% a inmatricularilor, la 1.613.499 de vehicule, care i-au conferit o cota de piata de 10,1%. Renault este lider in Europa pe segmentul vehiculelor electrice si, pentru al 18-lea an consecutiv, lider pe piata vehiculelor comerciale usoare.

Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de vehicule ale grupului in Europa au avut loc in Spania (22,3%), Marea Britanie (17,7%) si Italia (18%).

Renault si-a pastrat pozitia de lider pe segmentul automobilelor urbane, datorita succesului modelelor Clio si Captur.

In afara Europei, in pofida crizelor economice din Rusia si America Latina, grupul a realizat cresteri ale cotelor de piata in Africa, Orientul Mijlociu si regiunile India si Eurasia.

La zece ani de la debutul in Europa, marca Dacia a inregistrat o crestere de 3,6% a inmatricularilor in regiune, la un nivel record de 374.458 de unitati. In Franta, Renault si-a consolidat pozitia de principal brand auto, iar Clio a ramas cel mai bine vandut vehicul de pe piata, pentru al saselea an consecutiv.

Clio, Captur, Twingo si Espace sunt lideri pe segmentele lor de pe piata franceza.

La nivel international, grupul Renault a fost capabil sa isi consolideze pozitiile, in pofida situatiilor economice dificile de pe unele piete.

In regiunea Eurasia, cota de piata a grupului a crescut cu 1,6 puncte procentuale, la 11,9%, in special datorita Turciei, unde Renault a obtinut un nivel record al vanzarilor, care a compensat problemele din Rusia, unde piata a scazut cu 35%, iar inmatricularile Renault cu 38,1%. Cota de piata a grupului Renault in Rusia s-a stabilizat la 7,5%.

In regiunea Africa, Orientul Mijlociu si India, inmatricularile grupului au avansat cu aproape 17%, iar cota de piata a urcat cu 0,7 puncte procentuale, la 4,5%.

In Algeria, grupul a inregistrat o cota de piata record de 35,6%, in crestere cu 8,7 puncte procentuale, beneficiind de productia de automobile Symbol la fabrica din Oran.

In Maroc, unde marcile Dacia si Renault sunt primele doua marci pe piata, inmatricularile au avansat cu 11,5%, iar cota de piata cu 1,2 puncte procentuale, la 38,2%. In Egipt, a doua mare piata din Africa, vanzarile grupului au crescut cu 73,8%, iar in India, unde Renault este principalul brand auto european, cu 20,1%.

In regiunea Americilor, vanzarile grupului Renault au scazut cu 14,8%, iar cota de piata cu 0,1 puncte, la 6,3%. Pick-up-ul Duster Oroch, lansat spre sfarsitul anului trecut, se afla deja pe locul al doilea pe segmentul sau de piata din Brazilia.

In Asia-Pacific, vanzarile din Coreea de Sud s-au stabilizat, dupa cresterea puternica din 2014, iar in China grupul s-a concentrat pe lansarea versiunii chineze a Kadjar.

Cele mai bine vandute cinci modele de autoturisme ale grupului Renault au fost anul trecut Clio (372.062 unitati), Duster (331.238 unitati), Sandero 2 (326.712 unitati), Logan 2 (251.030 unitati) si Captur/QM3 (245.126 unitati).

Dintre automobilele Duster, 169.900 au fost vandute sub marca Renault si 162.338 sub marca Dacia. Grupul a comercializat 141.354 de autoturisme Sandero 2 sub marca Renault si 185.358 de unitati sub marca Dacia.

In cazul Logan 2, 151.949 de autoturisme au fost vandute sub marca Renault si 99.081 sub brand Dacia, scrie MEDIAFAX.

Pentru 2016, Renault anticipeaza o crestere a pietei globale de 1%-2% fata de anul trecut. In cazul Europei, grupul prognozeaza un avans de 2% al pietei, un ritm similar fiind asteptat si in Franta.

In restul lumii, grupul estimeaza ca declinul pietelor din Brqazilia si Rusia va continua, cu 6%, respectiv 12%. Pentru China si India, Renault anticipeaza cresteri de 4%-5%, respectiv 8%.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Vanzarile Dacia la nivel global au crescut cu 7,7% in 2015.


Ultima ora din Business pe 9AM