Swatch Group colaboreaza cu mari banci din China pentru comercializarea unui ceas cu care proprietarii pot face plati la retaileri din aceasta tara, concurand astfel smartwatch-urile Apple si Samsung Electronics, relateaza Bloomberg.

Ceasul Swatch va permite utilizatorilor sa efectueze plati la magazinele care sunt dotate cu aparate ale China UnionPay, a anuntat compania elvetiana, care colaboreaza si cu Bank of Communications, una dintre cele mai mari cinci banci chineze. La un pret de 580 de yuani (91 dolari), dispozitivul numit Swatch Bellamy va fi comercializat in China in magazinele Bocom si Swatch, din luna ianuarie, iar ulterior va fi disponibil si in Elvetia si Statele Unite, a declarat directorul general al companiei, Nick Hayek, la un briefing de presa in Shanghai.

Ceasul este prevazut cu un cip care ii permite sa functioneze ca un card bancar.

Intrebat de ce noul dispozitiv va fi comercializat mai intai in China, Hayek a explicat ca Swatch a considerat intotdeauna ca Elvetia este prima sa piata, dar ca "dureaza luni si chiar ani de zile", inainte de a putea face ceva nou cu bancile elvetiene. Lansarea ceasului are loc intr-o perioada in care producatorii elvetieni se confrunta cu contractarea pietei chineze, dupa ce Guvernul de la Beijing a luat masuri de descurajare a cheltuielilor extravagante in randul oficialilor, la sfarsitul anului 2012, scrie MEDIAFAX.

Apple Watch este comercializat la un pret minim de 349 de dolari. Swatch are o experienta de zeci de ani in dezvoltarea de tehnologii care pot fi folosite la un smartwatch, precum baterii foarte subtiri, dar cu durata lunga de functionare. Brandul Tissot al companiei a fabricat ceasuri cu ecrane tactile inca din 1999, iar in prezent dispozitivele sunt dotate cu altimetru, busola si senzori de inregistrare a adancimii la scufundare.

Tranzactiile prin plati mobile din China au crescut anul trecut cu 134%, la 22.600 miliarde de yuani (3.600 miliarde dolari), potrivit bancii centrale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.