Ideea inceperii unei afaceri este imbratisata de tot mai multe persoane cu spirit de initiativa, care doresc sa scape de un loc de munca stresant, sa fie propriii lor manageri si sa ajunga la venituri nesperate pentru un simplu angajat.

Cu toate acestea, o afacere vine la pachet cu o serie de riscuri pe care un manager inteligent si bine informat le poate evita.

Cunoaste legislatia specifica domeniului in care vei activa

Mediul de afaceri este unul dintre domeniile cele mai sensibile in fata legislatiei, iar itele legislative pot fi atat de incurcate, incat un manager mai putin experimentat ar putea derapa in afara legii, fara sa-si dea seama si fara sa-si doreasca asta. Trebuie sa stii cu exactitate care sunt formele de organizare juridica la care poti apela, care sunt atributiile si responsabilitatile unui manager, care sunt tipurile de contracte la care apelezi (contracte de muncă, de prestări servicii, de vânzare-cumpărare, de închiriere sau subcontractare), precum si legislatia cu privire la sanatate si siguranta la locul de munca.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Identifica cererea de piata si fa un studiu de piata

La prima vedere, statisticile legate de succesul in afaceri sunt sumbre: doar 20% dintre afaceri supravietuiesc primului an de activitate. Insa afacerea ta poate trece cu brio de anul de debut daca este initiata din perspectiva cererii de piata. Daca exista o astfel cerere pentru un anumit produs sau serviciu, iar oferta este insuficienta, este timpul sa demarezi afacerea. Nu uita, insa, de studiul de piata. Exista cel putin cinci motive pentru a nu-l omite, deoarece este esential pentru succesul tau.

Gandeste-te la modul in care poti economisi bani

Citeste si:
Obligativitatea certificatului verde la locul de muncă, respinsă de...
Obligativitatea...

Economisirea banilor si modalitatea prin care poti cheltui cat mai putin pentru a obtine beneficii cat mai mari reprezinta una dintre pietrele de temelie ale afacerii. Succesul si insuccesul sunt despartite, de cele mai multe ori, de o linie foarte subtire care poate fi numita, uneori, „economie si eficienta”.

Astfel:

  1. Alege creditele bancare potrivite;

  2. Acorda o mare atentie locatiei firmei si costurilor de inchiriere;

  3. Fii foarte precaut in alegerea modalitatii de achizitie sau inchiriere a autovehiculelor. Spre exemplu, un leasing operational este mai avantajos decat un leasing financiar si chiar decat achizitionarea propriu-zisa a vehiculelor, conform unor calcule detaliate efectuate de Leasing Operational.
Un plan de afaceri realist

Citeste si:
Cu ce sumă și-a început Denisa Tănase afacerea cu parfumuri! I-a...
Cu ce sumă și-a început...

Dupa ce vei afla parerea potentialilor clienti despre produsul pe care vrei sa il oferi si vei avea la dispozitie toate ingredientele pentru intocmirea planului de afaceri, pune totul pe hartie, pana la cele mai mici detalii. Trebuie sa stii care sunt resursele de care ai nevoie, cat vei consuma si care este profitul minim la care te astepti. Un plan de afaceri este util atat ca instrument de lucru al managerilor, cat si pentru obtinerea unei finantari sau pentru a realiza un parteneriat strategic cu o alta firma, iar la fel de util se poate dovedi un ghid pas cu pas de realizare a planului de afaceri, pentru a avea siguranta ca pasesti cu dreptul inca de la inceput.

Angajatii cu sau fara experienta

Analizeaza cu atentie potentialii angajati si experienta acestora, deoarece angajatii cu sau fara experienta in domeniul in care activezi vin la pachet cu o serie de avantaje si dezavantaje, conform smallbusiness.chron.com. Angajatii cu experienta sunt mai eficienti, costa mult mai putin (sau chiar deloc!) din punct de vedere al formarii lor conform specificului postului, insa sunt mai costisitori din punct de vedere salarial si pot fi mai rigizi in a se adapta unor noi cerinte. Pe de alta parte, un angajat fara experienta poate fi format cu mai multa usurinta conform specificului postului pe care il ocupa.

Promovarea afacerii tale

Pentru a avea succes, o afacere trebuie promovata, iar modalitatile de promovare trebuie analizate cu mare atentie, pentru a sensibiliza publicul tinta. In primul rand, o firma nu poate rezista pe piata daca nu este prezenta pe internet si social media. Prin intermediul retelelor sociale si prin Google Adwords vei atrage pe site-ul tau si catre afacerea ta oamenii de care ai nevoie. In plus, poti apela si la o strategie de content marketing, care este considerat trendul anului in cresterea afacerilor, dar si la networking-ul in hub-uri, care trebuie sa vina la pachet cu o abordare cat mai personala fata de clienti.

Pentru a oferi cea mai mare parte a informatiilor intr-un mod cat mai simplu, vizual si concret, iata un infografic foarte util in elaborarea planului tau de afaceri:

Sursa infografic: entrepreneur.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.