Bancile elvetiene se orienteaza din ce in ce mai mult spre piata asiatica, intensificand campaniile in incercarea de a atrage clienti multimilionari, informeaza Reuters.

Recent, banca UBS a fost criticata pentru ca instalase pe Turnul One Peking Road din Hong Kong un banner publicitar atat de mare incat nu mai permitea trecerea razelor solare.
Managerii bancilor elvetiene se orientasera de mult spre clientii foarte bogati din Asia, in contextul scaderii cresterii economice in Europa si pe fondul modificarii reglementarilor privind secretul bancar. Concurenta s-a intensificat in ultima perioada, in contextul in care noul director al companiei Credit Suisse a semnalat intentia de a intra pe segmentul clientilor multimilionari, in special din Asia.

"Toata lumea vrea sa fie in Asia. Nu este deloc surprinzator ca dintr-o data aceasta a devenit strategia principala a bancilor", confirma Andreas Brun, analist la Zuercher Kantonalbank (ZKB).

Atractiile sunt evidente, in contextul in care scaderea recenta a ritmului cresterii economice permite multor economii asiatice sa depaseasca in continuare tarile occidentale.

Boston Consulting Group (BCG) prefigureaza ca activele private din regiunea Asia/Pacific, cu exceptia Japoniei, vor avea o crestere anuala de 9,7% pana in anul 2019, un ritm de doua ori mai intens decat cel din Europa Occidentala.

Potrivit celui mai recent raport privind nivelul activelor din regiunea Asia-Pacific, publicat in octombrie 2014 de Capgemini & RBC, numarul persoanelor care au averi disponibile pentru investitii mai mari de un milion de dolari a crescut cu 17%, ajungand la 4,3 milioane in 2013. Averile acestei categorii au crescut cu 18%, atingand 14,2 miliarde de dolari. In alte zone ale lumii, ratele de crestere in functie de aceste doua criterii au fost de 13%, respectiv 12%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.