Business3 Iunie 201514:38

Lectura de 2 minute

Majoritatea oamenilor la nivel global vor folosi peste cinci ani smartphone-uri pentru vizionarea de filme si accesarea de stiri si aproape doi din trei dolari cheltuiti pentru servicii de Internet vor fi pentru accesarea acestora de pe dispozitive mobile, nu fixe, relateaza Financial Times.

Peste doua treimi din populatia lumii va utiliza smartphone-uri, pana in 2020, potrivit unui studiu al grupului suedez Ericsson, care estimeaza ca abonamentele care includ smartphone-uri se vor dubla in urmatorii cinci ani, la 6,1 miliarde, datorita adoptarii rapide a Internetului mobil pe pietele emergente. "Aceasta crestere uriasa va face ca actuala revolutie a datelor sa arate ca aparitia floppy disk-urilor", a declarat Rima Qureshi, director de strategie la Ericsson.

Tendinta indica o transformare de masa a pietei mobile, principalii factori de influenta urmand sa fie cresterea numarului de aplicatii si scaderea costurilor dispozitelor. La nivel global, numarul abonamentelor pentru servicii mobile va depasi populatia mondiala, cu o crestere de la 7,1 miliarde in 2014 la 9,2 miliarde pana in 2020. Aceasta crestere va aduce noi venituri pentru producatorii de dispozitive si grupurile de telecomunicatii, care isi adapteaza afacerile pentru a furniza servicii mobile, scrie MEDIAFAX. Un alt raport realizat de compania de consultanta PwC anticipeaza efecte semnificative pentru industria media, in conditiile in care transmisiile video vor reprezenta majoritatea traficului de Internet mobil.

PwC prognozeaza ca peste jumatate din populatia globului va fi conectata la Internet prin dispozitive mobile, pana in 2017, ceea ce va face ca veniturile totale din accesul la Internet mobil sa atinga 431,5 miliarde de dolari peste numai doi ani. Aproape doi din trei dolari cheltuiti la nivel mondial pentru accesul la Internet in 2019 vor finanta conectarea de pe dispozitive mobile, smartphone-urile devenind principalul mijloc prin care oamenii consuma stiri si divertisment, potrivit PwC.

Raportul PwC estimeaza ca piata industriei media si a divertismentului va creste cu 5,1% pe an, la venituri de 2.200 miliarde de dolari, in perioada 2014-2019. Veniturile din accesarea Internetului vor creste mai rapid, cu 8,8% pe an, la 686,3 miliarde de dolari, iar cele din publicitate cu 4,7%, la 666,8 miliarde de dolari. Cheltuielile de consum prin intermediul dispozitivelor mobile vor avansa cu 2,9%, la 880,3 miliarde de dolari.

Citeste si:
10 bancuri de impact care vor starni rasete si in 2020
10 bancuri de impact care vor...

Proliferarea dispozitivelor conectate creste capacitatea utilizatorilor de a alege cum, cand si unde acceseaza stirile, filmele, muzica si cartile, iar schimbarea are consecinte majore pentru grupurile media care trebuie sa se adapteze la schimbarea comportamentului consumatorilor. "Utilizatorii vor plati pentru continut, dar sunt foarte atenti la cum platesc si cand platesc", a spus Marcel Fenez, director pentru media si divertisment la PwC.

Utilizarea de date pe smartphone-uri va creste de 10 ori pana in 2020, potrivit Ericsson, sustinuta in mod special de o crestere anuala de 55% a traficului video. In aceste conditii, traficul video pe dispozitive mobile va reprezenta circa 60% din traficul total de date prin intermediul acestor aparate, pana in 2020. Cresterea este alimentata de servicii video oferite de companii precum YouTube si de cresterea utilizarii acestor servicii pentru stirile online, publicitate si comunicare.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.