Business 27 Mai 2015 13:56
Apple a devansat Google, devenind cel mai valoros brand din lume, cu 247 de miliarde de dolari, in crestere cu 67% fata de anul trecut, potrivit clasamentului anual Brand Z realizat de WPP si Millward Brown, publicat miercuri, relateaza Business Insider.

Brandurile din sectorul tehnologiei domina topul celor mai valoaroase 10 branduri, dar a aparut si o surpriza, compania Malboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe pozitia 10. Studiul realizat de Millward Brown foloseste pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili si actuali clienti ai unui brand, pe langa date financiare. Astfel, brandul Apple valoreaza 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare fata de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown. "Apple a fost diferit, a iesit in evidenta", a explicat in raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.

In septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai mare castig trimestrial obtinut vreodata de o companie listata la bursa. In urma cu 10 ani, Apple nici macar nu se afla in top 10 cele mai valoroase branduri, scrie MEDIAFAX.

Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborat totusi pe pozitia a doua, dupa ce anul trecut a facut investitii mari, in timp ce veniturile au scazut, partial din cauza dolarului puternic. Compania a avut totusi un an bun, cu initiative care au inclus soft-ul B2B, Google Fiber, dezvoltarea unei masini fara sofer, lansarea unei retele de telecomunicatii WiFi si Google Glass.

Microsoft a facut schimb cu IBM, urcand de pe pozitia a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, in crestere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politica de colaborare la nivelul companiei si optimismul din jurul instalarii unui nou director general, Satya Nadella. Brandul IBM a scazut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investitiilor uriase de anul trecut in servicii cloud, analiza, mobile, sociale si de securitate, care au afectat profitul. IBM a semnat si un acord major cu Apple pentru dezvoltarea de aplicatii business pentru cele mai populare dispozitive ale Apple.

Citeste si:
Apple a lansat IOS 16.3. Noile funcții disponibile pentru...
Apple a lansat IOS 16.3....

Visa este ocupanta locului cinci in clasament cu un brand in crestere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcand doua pozitii. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care detinatorii de iPhone 6 si iPad-uri pot face achizitii prin intermediul dispozitelor. In 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%. Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat in ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald’s si, surprinzatori, Malboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.