Business 11 Mai 2015 17:24
Reteaua de socializare Facebook se pregateste de lansarea propriului motor de cautare, care va permite utilizatorilor sa gaseasca pe internet continut pe care sa il distribuie in cadrul platformei, informeaza independent.co.uk.

In prezent, utilizatorii Facebook trebuie sa copieze link-ul unui articol pe care vor sa il distribuie, pe care il "lipesc" ("paste", n.r.) in caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicatiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit optiunea "add a link" ("adauga un link", n.r.), la accesarea careia pot efectua o cautare pentru articole pe care sa le distribuie. Accesarea optiunii ofera utilizatorului o caseta in care acesta introduce termenii dupa care va fi efectuata cautarea. Rezultatele afisate sunt sortate dupa probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi si cele deja distribuite de alti utilizatori avand prioritate, relateaza MEDIAFAX.

Utilizatorul poate alege un articol din lista, langa care pot adauga o actualizare a statusului, pozitia geografica sau un emoticon. Initial, optiunea a fost disponibila doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat ca "testeaza o noua modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postarilor si al comentariilor".

Facebook a informat ca a indexat deja peste o mie de miliarde de postari pentru a alimenta motorul de cautare, folosind fluxurile de continut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Cautarea online legata de partea de socializare are sansa sa devina punctul forte al Facebook in lupta cu Google, care nu are acces la aceleasi informatii referitor la articolele care sunt distribuite si de catre cine, comenteaza independent.co.uk.

Cresterea traficului online de care ziarele si alte surse de continut beneficiaza de pe urma Facebook inseamna ca fluxurile de stiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de continut sunt incurajati sa mentina un public activ pe reteaua de socializare si, ocazional, sa cumpere anunturi publicitare. Facebook a devenit o sursa uriasa de trafic online pentru site-uri, iar usurarea procedurii de distribuire a unui articol va creste probabil si mai mult rolul platformei de socializare in ceea ce priveste mentinerea si dobandirea de public nou pentru site-uri. Noua optiune ar putea insemna, insa, si o indepartare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platforma continut de la mai multi furnizori de renume, printre care si The New York Times, urmand ca reteaua de socializare sa imparta veniturile din publicitate cu creatorii de continuturi.

Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.