Inceperea lucrarilor din Master Planul pentru constructia de autostrazi ar putea determina romani care lucreaza in strainatate ca fierar-betonist sau dulgher sa revina in tara.

"La discutiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducatorii acelei companii, dupa ce i-am aratat Master Planul, mi-a explicat urmatorul lucru: «Domnule ministru, in urma cu 12-13 ani, lucram in Portugalia. Si portughezii erau, vreun milion jumate-doua milioane, la capsuni sau ca fierar-betonisti in toata Europa. In momentul in care au inceput (lucrarile - n.r.), s-au intors acasa un milion de portughezi din forta activa de munca»", a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, scrie MEDIAFAX.

El a apreciat astfel ca, daca Romania va incepe lucrarile de constructie prevazute in Master Plan-ul de transport, foarte multi dintre romanii care in prezent lucreaza ca fierar-betonit sau dulgher in alte state europene vor reveni in tara, pentru un salariu mai mare sau in "conditii rezonabile".

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA.
In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.